Użytkownik serwisów Grupy o2 nie ma możliwości usunięcia swego konta - zaalarmował jeden z Czytelników Dziennika Internautów. Sprawdziliśmy. Okazało się, że jest taka możliwość, choć wymaga ona od użytkownika trochę zachodu.
Pod koniec ubiegłego miesiąca omawialiśmy na łamach Dziennika Internautów trudności z usunięciem danych osobowych po zlikwidowaniu konta w serwisie społecznościowym Nasza Klasa. Joanna Gajewska, rzeczniczka NK, rozpatrzyła kilka wzbudzających wątpliwości przypadków.
Nawiązując do tego materiału, jeden z Czytelników Dziennika Internautów powiadomił o braku możliwości usunięcia konta w serwisach Grupy o2. Mam tam konto do tej pory, a chciałbym je w końcu zlikwidować. Jeden z moich znajomych, który takie konto posiada, poinformował mnie, że wysyłanie maili z prośbą o likwidację konta nie daje żadnego rezultatu, mało tego, takie maile pozostają bez odpowiedzi ze strony administratorów serwisu - napisał Czytelnik.
Na uwagę zasługuje fakt, że - zgodnie ze stanowiskiem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO) - każdemu, czyje dane są przetwarzane, przysługuje prawo ich do kontroli. Obejmuje ono m.in. możliwość uzupełniania i uaktualniania danych osobowych, jak również żądanie ich usunięcia, jeżeli są one zbędne do realizacji celu, dla którego zostały wcześniej zebrane. Tak jest w tym przypadku.
Art. 32 ustawy o ochronie danych osobowych przewiduje, że osoba, której dane dotyczą, może wnieść pisemne, umotywowane żądanie zaprzestania przetwarzania jej danych. Jak poinformowała nas Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzeczniczka GIODO, przetwarzanie danych przez administratora po skierowaniu do niego sprzeciwu jest niedopuszczalne.
Dziennik Internautów zwrócił się z prośbą o wyjaśnienia do rzecznika prasowego Grupy o2 - Dariusza Kołtko. Dowiedzieliśmy się od niego, że zgodnie z Regulaminem korzystania z poczty elektronicznej w domenach: o2.pl, tlen.pl, go2.pl i prokonto.pl z usługi poczty prokonto w domenie oraz Komunikatora Tlen.pl użytkownik ma prawo do wglądu do podanych w formularzu zgłoszeniowym danych, jak też prawo do żądania ich poprawiania lub usunięcia. Przedstawiciel o2.pl poinformował:
Z powyższych praw użytkownik może skorzystać poprzez wysłanie pisemnego żądania na adres: Grupa o2 Sp. z o.o., ul. Jutrzenki 177, 02-231 Warszawa. Jest istotne, by w przedmiotowym zgłoszeniu podać swój adres poczty elektronicznej. Grupa o2 Sp. z o.o. przed usunięciem bądź zmodyfikowaniem danych użytkownika może wystąpić do niego z zapytaniami mającymi na celu jego identyfikację. Żądanie użytkownika całkowitego usunięcia jego danych jest równoznaczne z usunięciem danego konta poczty elektronicznej, wraz z całą jego zawartością (część II Regulaminu: Poczta elektroniczna w domenach o2.pl, tlen.pl, go2.pl i prokonto.pl, pkty: 7, 8, 9).
Z informacji podanych przez użytkownika, który zgłosił się do Państwa w sprawie usunięcia konta poczty elektronicznej, wynika jednoznacznie, iż nie skorzystał on z procedury przewidzianej przez Regulamin. W przypadku spełnienia warunków określonych w Regulaminie konto oczywiście zostanie usunięte. Jednocześnie chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na to, iż procedura określona w Regulaminie ma na celu ochronę użytkowników przed nieuprawnionym dostępem do możliwości m.in. kasowania kont poczty elektronicznej.
Z przedstawionych wyżej wyjaśnień wynika, że możliwość usunięcia konta z serwisów Grupy o2 istnieje. Procedura wymaga od użytkownika nieco wysiłku, jest ona jednak zgodna z zapisami ustawy o ochronie danych osobowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*