(akt.) Jak usunąć swoje dane z Naszej-Klasy
Aktualizacja: 30-10-2009, 16:00
Nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że usunięcie konta na Naszej-Klasie nie jest tożsame z usunięciem danych osobowych użytkownika. "Czy jest jakiś sposób, aby je zlikwidować? Proszę o pomoc" - napisała do redakcji Dziennika Internautów jedna z Czytelniczek. Zwróciliśmy się w tej sprawie do obsługi serwisu.
Pierwsze doniesienia o trudnościach związanych z usuwaniem danych osobowych w serwisie Nasza-Klasa pojawiły się pod koniec ubiegłego roku. Informacje podane w mediach skłoniły Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych do zajęcia się tą sprawą. Jak wynika z uzyskanych przez nas informacji, GIODO zaakceptował ustalenia Naszej-Klasy w tym zakresie.
Chociaż usunięcie konta nie jest równoznaczne z jednoczesnym usunięciem danych osobowych, nie oznacza to, że ich skasowanie jest niemożliwe - podkreśla Joanna Gajewska, rzecznik prasowy serwisu. Procedura postępowania jest prosta. Osoba, która zlikwiduje konto na NK, może się zwrócić do naszego Działu Obsługi Użytkownika z prośbą o usunięcie swoich danych, o czym jest informowana z chwilą skasowania profilu. Jeśli dostarczy taką prośbę, maksymalnie po 30 dniach jej dane zostaną usunięte - tłumaczy przedstawicielka Naszej-Klasy.
Odpowiednie żądanie można przesłać za pomocą formularza kontaktowego na stronie
http://nasza-klasa.pl/support - najpierw wybieramy kategorię pytania (w tym przypadku chodzi o Profil), po kliknięciu przycisku "Dalej" określamy temat. Należy zaznaczyć Chcę usunąć swoje dane osobowe. W kolejnym kroku otrzymamy pouczenie, z którego wynika, że na stronie formularza kontaktowego trzeba wpisać adres e-mail przypisany do konta, z którego użytkownik chce usunąć dane. Treść zgłoszenia powinna zawierać prośbę o usunięcie danych osobowych.
Dlaczego NK nie traktuje usunięcia konta przez użytkownika jako oświadczenia woli, że użytkownik ten chce jednocześnie usunąć z serwisu swoje dane? Joanna Gajewska wyjaśnia:
Natychmiastowe usuwanie danych nie jest możliwe z wielu powodów, np. z powodu takiej wysoce prawdopodobnej sytuacji: Przypuśćmy, że Jan Kowalski założył konto na NK, dopuścił się na nim przestępstwa (np. wysyłał groźby karalne do innego użytkownika). Po wysłaniu takich gróźb natychmiast skasował konto i jednocześnie usunął wszelkie dane, które pozwoliłyby policji namierzyć sprawcę tego przestępstwa...
Jako administracja NK staramy się chronić naszych użytkowników przed tego typu niepożądanymi przypadkami, stąd wprowadzamy i stosujemy procedury, które mają jak najlepiej służyć temu celowi i muszą uwzględniać wiele różnych sytuacji.
Jeden z Czytelników Dziennika Internautów zwrócił się do nas dziś rano z kolejnymi pytaniami dotyczącymi możliwości usunięcia konta i przypisanych do niego danych osobowych. Chodzi o sytuację, kiedy posiadacz konta umrze. Czy rodzina - nie znając hasła - może w jakiś sposób usunąć profil zmarłego i podane przez niego dane? Jakie należy w tym celu poczynić kroki? Również te pytania przekazaliśmy rzeczniczce Naszej-Klasy, Joannie Gajewskiej. Poniżej przytaczamy otrzymaną odpowiedź:
W momencie śmierci danego użytkownika NK umowa, jaka została zawarta między serwisem a internautą w trakcie tworzenia przez niego konta, automatycznie przestaje obowiązywać. Konto takie nie może być zarządzane przez osoby trzecie i jest usuwane po spełnieniu przewidzianej w tym wypadku procedury. Jeśli nasz Dział Obsługi Użytkownika dostanie jakiekolwiek zawiadomienie o tym, że dany użytkownik nie żyje, przystępuje do sprawdzenia wiarygodności tej wiadomości. Po zakończeniu weryfikacji konto nieżyjącego użytkownika zostaje usunięte.
Mniej więcej rok temu sam osobiście wysłałem taki wniosek, jednak nie został on rozpatrzony z powodu takiego, że... nie został wysłany z adresu mailowego, na który zarejestrowałem się w Naszej-Klasie. Problem polega na tym, że dostępu do tego adresu już nie posiadam, więc wniosku z niego wysłać nie mogłem - napisał do redakcji Dziennika Internautów kolejny Czytelnik. Zapytaliśmy Joannę Gajewską, czy istnieje możliwość wykasowania swoich danych osobowych, jeśli nie ma się już dostępu do e-maila, który był przypisany do usuniętego konta. Okazało się, że tak.
Nasze procedury ewoluują, by dostosować się do potrzeb użytkowników i uwzględnić możliwe najwięcej scenariuszy różnych przypadków. Gdy użytkownik nie ma już dostępu do przypisanego oryginalnie do jego konta maila, prosimy o inne dane, do których dostęp może mieć tylko właściciel konta, by zweryfikować prawdziwość wniosku - odpowiedziała przedstawicielka Naszej-Klasy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*