Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak stworzyć strategię email marketingową?

25-01-2018, 11:38

Działanie bez strategii jest jak wyjazd w daleką podróż bez przygotowania: bez spakowanej walizki, bez zakupionego biletu, bez sprawdzonych połączeń. Wszystko trzeba załatwiać na bieżąco, a przecież można to było zaplanować… Nie inaczej jest z kampaniami email marketingowymi. Podpowiadamy, jak stworzyć strategię do tego typu działań.

budynek

Po pierwsze: cel

Strategia email marketingowa musi zaczynać się od celu, do którego chcesz dotrzeć za pomocą tego narzędzia. Tak jak w przypadku podróży – trudno jest przecież kupić bilet, nie wiedząc, w jakim kierunku chcesz jechać.

Dlatego odpowiedz sobie na najważniejsze pytanie: co chcesz osiągnąć dzięki email marketingowi?

Mogą to być, m.in.:

  • Wzrost sprzedaży produktów
  • Powiększenie bazy kontaktów
  • Poprawa wskaźników Open Rate i/lub CTR

Każdy biznes może mieć swoje własne, indywidualne cele. Mogą one dotyczyć jednego z produktów lub działów, bloga lub sklepu – to zależy od Ciebie.

Ważne, żeby określić cele i stale do nich dążyć - za pomocą różnych działań marketingowych, w tym email marketingu.

Po drugie: droga do celu

Zastanawiając się nad celem, musisz zastanowić się, jak do niego dotrzeć – tak jak wiedząc, że chcesz spędzić wakacje w Niemczech, sprawdzasz środki transportu i porównujesz je ze sobą. Którym dotrzesz szybciej? A może jednak trochę wolniej, ale za to taniej?

Przykładowo: jeśli email marketing ma pomóc Ci rozbudować bazę klientów, musisz się zastanowić, co możesz im wysyłać. Ciekawe wpisy blogowe, unikatowe treści w postaci raportów branżowych, a może rabaty?

Każdy z typów materiałów wymaga przygotowania planu (publikacji treści, powstawania raportu, sprzedaży i możliwych obniżek cen) i zaangażowania odpowiednich osób.

Po trzecie: analizuj, obserwuj i reaguj

Każdy strateg jest również dobrym analitykiem – dlatego i Ty obserwuj zachowania swoich odbiorców po każdej wysyłce. Sprawdzaj, jak się zachowują, jaki rodzaj treści na nich najlepiej działa. Czy częstotliwość otrzymywania maili jest odpowiednia? Czy nie trzeba czegoś zmienić?

Czasem okazuje się, że zbyt często dawane rabaty powodują obniżenie dochodów ze sprzedaży. Czy to znaczy, że trzeba z nich całkowicie zrezygnować? Absolutnie nie – trzeba tylko zmienić plan i optymalizować swoje działania.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy