Czas spędzony na oglądaniu TV na żywo w sieci oraz treści wideo oferowanych w technologii streamingu wzrósł o 36% r/r. W Europie blisko co druga osoba konsumuje takie treści za pośrednictwem SMART TV oraz dekodera - wynika z najnowszych badań GONET.TV.
reklama
W Europie udział czasu spędzanego na oglądaniu telewizji na żywo przez internet i treści wideo oferowanej w technologii VOD jest zdominowany przez inteligentne telewizory i dekodery, które zamieniają tradycyjne telewizory na SMART TV. Prawie co druga osoba (46%) korzysta z tych urządzeń, wynika z najnowszych badań GONET.TV. Przeglądarki internetowe uplasowały się na drugim miejscu z udziałem w rynku na poziomie 25%. Smartfony działające w oparciu o system Android zajmują trzecie miejsce z 24% udziałem. Z kolei inteligentne telefony z systemem IOS reprezentują 3,5% użytkowników.
Jak Europejczycy konsumują telewizję na żywo przez internet?
Jak Polacy konsumują telewizję na żywo przez internet?
- W Polsce ten podział wygląda trochę inaczej niż w Europie, gdyż VOD i telewizja na żywo przez internet (IPTV) jest konsumowana przede wszystkim za pośrednictwem przeglądarek internetowych (42%) – mówi Marek Slonina z GONET.TV.
Smart TV i dekodery stanowią ponad ¼ użytkowników, z resztą tak samo jako smartfony działające w oparciu o system Android (odpowiednio po 28% każde z nich). Inteligentne telefony z systemem IOS mają z kolei udział na poziomie 1%.
Czas spędzony na oglądaniu treści wideo i TV na żywo przez internet oferowanych w technologii streamingu wzrósł na świecie o 36% w I kwartale 2021 w porównaniu z tym samym okresem roku 2020. Największy wzrost oglądalności odnotowały inteligentne telewizory - o 115% w ujęciu rok do roku. Na drugim miejscu uplasowały się tablety (43%), a na trzecim komputery stacjonarne (38%). Tuż za podium znalazły się telefony komórkowe (29%), urządzenia CTV (27%), a stawkę zamykają konsole do gier z 14% wzrostem rok do roku.
Urządzenia z dużym ekranem (Smart TV, CTV tj. podłączone do TV i konsole do gier) odpowiadały za 73% całkowitego czasu oglądania w pierwszym kwartale 2021 r., podczas gdy rok wcześniej był on na poziomie 71%. Stosunkowo mniej czasu poświęcono na transmisje streaming-owe na urządzeniach mobilnych (11%), stacjonarnych (11%) i tabletach (5%), z których wszystkie utrzymały ten sam udział w czasie oglądania versus pierwszy kwartał ubiegłego roku.
Dane z Europy i Polski pochodzą z analizy ruchu pochodzącego z ponad 100 tysięcy urządzeń klientów korzystających z platformy GONET.TV z okresu 14.05 - 14.06 2021 r. Dane globalne na podstawie raportu Conviva. Wyniki oparte są na analizie danych z trzech miliardów aplikacji do streamingu wideo, mierzących ponad 500 milionów unikalnych widzów, oglądających 150 miliardów strumieni rocznie, dotyczących pierwszego kwartału 2021r.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Raport Newspoint: Pfizer najczęściej wspominaną szczepionką przeciw COVID
|
|
|
|
|
|