Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak konsumujemy telewizję na żywo przez internet i VOD?

07-07-2021, 11:08

Czas spędzony na oglądaniu TV na żywo w sieci oraz treści wideo oferowanych w technologii streamingu wzrósł o 36% r/r. W Europie blisko co druga osoba konsumuje takie treści za pośrednictwem SMART TV oraz dekodera - wynika z najnowszych badań GONET.TV.

robot sprzątający

reklama


W Europie udział czasu spędzanego na oglądaniu telewizji na żywo przez internet i treści wideo oferowanej w technologii VOD jest zdominowany przez inteligentne telewizory i dekodery, które zamieniają tradycyjne telewizory na SMART TV. Prawie co druga osoba (46%) korzysta z tych urządzeń, wynika z najnowszych badań GONET.TV. Przeglądarki internetowe uplasowały się na drugim miejscu z udziałem w rynku na poziomie 25%. Smartfony działające w oparciu o system Android zajmują trzecie miejsce z 24% udziałem. Z kolei inteligentne telefony z systemem IOS reprezentują 3,5% użytkowników. 

Jak Europejczycy konsumują telewizję na żywo przez internet?

Jak Europejczycy konsumują telewizję na żywo przez internet?

Jak Polacy konsumują telewizję na żywo przez internet?

Jak Polacy konsumują telewizję na żywo przez internet?

- W Polsce ten podział wygląda trochę inaczej niż w Europie, gdyż VOD i telewizja na żywo przez internet (IPTV) jest konsumowana przede wszystkim za pośrednictwem przeglądarek internetowych (42%) – mówi Marek Slonina z GONET.TV.

Smart TV i dekodery stanowią ponad ¼ użytkowników, z resztą tak samo jako smartfony działające w oparciu o system Android (odpowiednio po 28% każde z nich). Inteligentne telefony z systemem IOS mają z kolei udział na poziomie 1%. 

Dane z rynku globalnego

Czas spędzony na oglądaniu treści wideo i TV na żywo przez internet oferowanych w technologii streamingu wzrósł na świecie o 36% w I kwartale 2021 w porównaniu z tym samym okresem roku 2020. Największy wzrost oglądalności odnotowały inteligentne telewizory - o 115% w ujęciu rok do roku. Na drugim miejscu uplasowały się tablety (43%), a na trzecim komputery stacjonarne (38%). Tuż za podium znalazły się telefony komórkowe (29%), urządzenia CTV (27%), a stawkę zamykają konsole do gier z 14% wzrostem rok do roku.

Urządzenia z dużym ekranem (Smart TV, CTV tj. podłączone do TV i konsole do gier) odpowiadały za 73% całkowitego czasu oglądania w pierwszym kwartale 2021 r., podczas gdy rok wcześniej był on na poziomie 71%. Stosunkowo mniej czasu poświęcono na transmisje streaming-owe na urządzeniach mobilnych (11%), stacjonarnych (11%) i tabletach (5%), z których wszystkie utrzymały ten sam udział w czasie oglądania versus pierwszy kwartał ubiegłego roku.

Dane z Europy i Polski pochodzą z analizy ruchu pochodzącego z ponad 100 tysięcy urządzeń klientów korzystających z platformy GONET.TV z okresu 14.05 - 14.06 2021 r. Dane globalne na podstawie raportu Conviva. Wyniki oparte są na analizie danych z trzech miliardów aplikacji do streamingu wideo, mierzących ponad 500 milionów unikalnych widzów, oglądających 150 miliardów strumieni rocznie, dotyczących pierwszego kwartału 2021r.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *