Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

iPod na polu bitwy? Jak się okazuje, produkt firmy Apple doskonale sprawdza się jako narzędzie wywiadu w Afganistanie. Do tego jest znacznie tańszy niż urządzenia stworzone specjalnie na potrzeby wojska.

iPod to nie tylko kultowy odtwarzacz muzyki. Jak się okazuje, może on także świetnie sprawdzić się na polu bitwy w Afganistanie. W przeciwieństwie jednak do zwykłych użytkowników, amerykańscy żołnierze nie relaksują się, słuchając empetrójek. Produkt firmy Apple znajduje zastosowanie jako narzędzie wywiadu.

iPod może służyć za tłumacza - wersja dla wojska ma wgrane języki arabski, kurdyjski, a także dwa języki używane tylko w Afganistanie. Dzięki temu ułatwiona jest komunikacja z mieszkańcami, którym dodatkowo można na iPodach pokazywać przemówienia ich przywódców - podaje Newsweek.

Elektroniczna mapa, dostęp do internetu, a także aparat fotograficzny to kolejne cechy, które sprawiają, że iPod może doskonale sprawdzić się na polu walki. Do tego jest niewielkich rozmiarów i zbudowany z wytrzymałych materiałów.

Pentagon zlecił już przygotowanie aplikacji, która umożliwi żołnierzom uzyskiwanie informacji wywiadu na temat miejsc, których zdjęcia zrobią.

Wykorzystywanie urządzeń przeznaczonych dla cywilów do celów wojskowych obrazuje istotną zmianę podejścia amerykańskiej armii. US Army udowodniła, że nie tylko patrzy pragmatycznie, ale także liczy pieniądze podatników. iPod powstał bez jakiegokolwiek wsparcia z budżetu federalnego. Samo urządzenie jest też znacznie tańsze niż odpowiednik, który powstałby jedynie dla celów militarnych (z definicji grono jego potencjalnych nabywców byłoby znacznie ograniczone).

Nie bez znaczenia jest także fakt, że większość żołnierzy posługiwała się iPodem przed wysłaniem na front, co w sposób zasadniczy zmniejsza potrzeby szkoleniowe. Urządzenie firmy Apple może być także prawie dowolnie rozbudowywane dzięki przeszło 25 tysiącom aplikacji, jakie dostępne są w App Store.

Zarówno armia amerykańska, jak i Apple odmówiły komentarza co do liczby urządzeń, jakie obecnie używane są przez żołnierzy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Newsweek