Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

IPO SA: Naszą pasją jest tworzyć, realizować projekty dla klientów i wciąż mieć wyzwania

IPO.pl 29-04-2011, 12:55

Z Anną Janus, Prezesem Zarządu IPO SA, spółki notowanej na NewConnect, inwestorzy rozmawiali w trakcie Dnia Otwartego na GPW w dniu 16 kwietnia br. o działalności spółki, debiucie na warszawskim parkiecie, jej planach na przyszłość oraz o celach strategicznych.

Proszę powiedzieć, czym się Państwo zajmujecie?

IPO S.A. od 2007 roku jest firmą consultingową wyspecjalizowaną w rynku kapitałowym i finansowym. Oferuje klientom doradztwo w zakresie public & investor relations oraz szereg narzędzi dotarcia do klientów i inwestorów, m.in. portal IPO.pl, publikację raportów finansowo-biznesowych, organizację czatów, konferencji, seminariów i kongresów dla biznesu.

W jaki sposób pomagacie spółkom przed debiutem giełdowym?

IPO SA oferuje spółkom m.in. wsparcie przy dotarciu do inwestorów (m.in. właśnie poprzez czaty spółek z inwestorami, salony inwestycyjne, bezpośrednie spotkania) oraz komunikację marketingową z rynkiem. Pomagamy spółkom w opracowaniu materiałów dla inwestorów, dziennikarzy, komunikatów prasowych, aranżujemy wypowiedzi w mediach, przygotowujemy zarządy spółek do wystąpień publicznych.

Wydajecie Państwo raporty biznesowe oraz organizujecie Kongresy. Jaką tematyką się zajmujecie? Czy jest to tylko finansowanie przedsiębiorstw?

Główną tematyką naszej działalności jest finansowanie przedsiębiorstw (pozyskanie kapitału poprzez tradycyjne sposoby tj. kredyty, leasing, ale przede wszystkich alternatywne możliwości finansowania, czyli Venture Capital, Private Equity, Business Angles i oczywiście Giełdę Papierów Wartościowych). W tym obszarze przedmiotem naszego zainteresowania jest przygotowanie spółek do pozyskania kapitału, a więc również kwestie optymalizacji, strategii biznesowej, planowania podatkowego, audytu, due diligence i wiele innych zagadnień towarzyszących spółkom w tym procesie. Dodatkowo oprócz finansowania przedstawiamy możliwości inwestowania, czyli pomnażania i optymalizowania majątku.

Niedawno zadebiutowaliście Państwo na NewConnect. Skąd decyzja o debiucie?

IPO od prawie 4 lat działa na rynku kapitałowym i wspiera spółki w procesie pozyskania kapitału. Realizując projekty również dla spółek notowanych na rynku NewConnect, postanowiliśmy sami przejść ten proces. Jako spółka notowana na GPW identyfikujemy się z potrzebami klientów i wiemy, jak skutecznie komunikować się z rynkiem oraz pozyskiwać kapitał.

>> Czytaj także: Koszty pozyskania inwestora - debiut na NewConnect

Jak dużym zainteresowaniem cieszy się Państwa projekt Salony Inwestycyjne?

Spółki szukały, szukają i będą szukały kapitału. Inwestorzy natomiast są zainteresowani pomnażaniem swoich majątków. Salony Inwestycyjne to projekt, który pozwala ten kapitał pozyskać i powiększyć. Umożliwiliśmy spółkom dostęp do inwestorów, a inwestorom dostęp do atrakcyjnych inwestycji. Są to spółki, które w bliższej lub dalszej pespektywie zadebiutują na GPW. Zapraszamy spółki oraz inwestorów do zarejestrowania się. Więcej informacji znajdą Państwo na salony.ipo.pl

Czym wyróżniacie się Państwo na rynku?

Przewagami IPO SA są między innymi: prestiżowa grupa docelowa (docieramy do zamożnej, wyselekcjonowanej grupy docelowej inwestorów, prezesów, członków zarządów, właścicieli firm, kadry zarządzającej etc). Naszym atutem jest znajomość i specjalizacja w rynku finansowym i kapitałowym, co pozwala nam efektywniej współpracować np. ze spółką giełdową, której doradzamy w zakresie public i investor relations. Nasi klienci, współpracując z nami, otrzymują pełny pakiet usług i dzięki temu nasza obsługa jest na wysokim poziomie. Na pewno ważnym wyróżnikiem na rynku są stali, strategiczni partnerzy, z którymi realizujemy projekty (są to najważniejsze instytucje i organizacje rynku finansowego i kapitałowego, jak np. Giełda Papierów Wartościowych, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, PKPP Lewiatan oraz z media biznesowe, takie jak TVN CNBC, TV Biznes, Money.pl, Onet.pl i wiele innymi).

Jaki jest koszt wejścia na NewConnect?

Koszt wejścia na NewConnect zależy od wielu czynników. Składa się na niego opracowanie dokumentu informacyjnego, dokumentu dla inwestorów, przekształcenia spółki w spółkę akcyjną (jeżeli spółka działa jako Sp. z o.o.). Wielkość emisji również wpływa na tę kwotę. Koszt wejścia na rynek giełdowy praktycznie dla każdej spółki jest inny i również zależy od warunków współpracy z Autoryzowanym Doradcą.

Czy poleca Pani debiut giełdowy innym spółkom?

Oczywiście. Rynek kapitałowy jest atrakcyjnym sposobem na pozyskanie kapitału. Niemniej jednak, jak każdy rodzaj finansowania, ma swoje wady i zalety. Na pewno warto to przeanalizować i przy podejmowaniu decyzji być ich świadomym.

>> Czytaj także: Masz pomysł na biznes? Naucz się go sprzedawać!

Z jakiego powodu warto zainwestować w akcje IPO SA?

Najważniejsze powody do inwestowania w IPO SA to m.in.: prestiżowa grupa docelowa (rynek usług i produktów dla zamożnych na pewno będzie się rozwijał), rozwój rynku kapitałowego i finansowego, wzrost znaczenia internetu w biznesie.

Jakie są cele strategiczne spółki?

Dla zarządu i akcjonariuszy najważniejszy jest wzrost wartości przedsiębiorstwa, dlatego wszelkie działania zorientowane są na osiągnięcie tego celu. Zwiększenie bazy prestiżowej grupy docelowej klientów, szeroki wachlarz narzędzi i usług dla spółek oraz wysoki poziom obsługi klienta są dla nas priorytetem.

Czy macie jakąś bezpośrednią konkurencję i jak bardzo Wam zagraża?

Mamy konkurencję, ale to dobrze. Zmusza ona przedsiębiorstwo to stałego rozwoju, kreatywności, elastyczności i oczywiście obsługi klienta na najwyższym poziomie. Dla naszej spółki to prawdziwa pasja tworzyć, realizować projekty dla klientów i mieć ciągłe wyzwania przed sobą.

Jesteście Państwo grupą portali biznesowych. W jakim kierunku zmierza Wasza działalność z tego zakresu?

Działalność internetowa nie jest najważniejszym obszarem funkcjonowania spółki, niemniej jednak jest to ważna część i będzie rozwijana w najbliższych latach. Internet to doskonałe narzędzie dotarcia do klientów. Wykorzystujemy go nie tylko do edukowania przedsiębiorców i inwestorów, ale i komunikacji z nimi. Posiadamy bazy przedsiębiorców i to stanowi dużą wartość dla spółki, m.in. wspiera pozainternetową działalność spółki. Jeszcze w tym roku zaproponujemy nową odsłonę IPO.pl oraz nową funkcjonalność komunikacyjną dla spółek giełdowych i inwestorów.

Jak ocenia Pani te pierwsze miesiące funkcjonowania na NewConnect?

Debiut na NewConnect to z pewnością nowy rozdział w życiu spółki, po tym wydarzeniu z jeszcze większą energią realizujemy konsekwentnie strategię rozwoju IPO SA i zaplanowane projekty.

Dziękujemy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *