Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W tym tygodniu może dojść do zawarcia porozumienia odnośnie wprowadzenia iPhone'a na chiński rynek. Partnerem firmy Apple miałby zostać China Unicom.

robot sprzątający

reklama


Chiny - państwo z 1,3 mld mieszkańców - to wymarzony rynek zbytu dla zdecydowanej większości firm. Szybko rosnąca klasa średnia spragniona jest wielu towarów i usług dostępnych dla przeciętnych obywateli państw zachodnich. Także telefonu z logo Apple. Co prawda pojawił się on w Państwie Środka zaraz po światowej premierze w 2007 roku, jednak tylko na targowiskach i to po cenach znacznie wyższych nic oficjalne.

Prowadzone w 2007 roku negocjacje z największym chińskim operatorem telefonii komórkowej - China Mobile (państwowa firma ma obecnie około 415 mln klientów) - nie przyniosły oczekiwanych efektów. Amerykańska firma chciała bowiem, by telekom przekazywał jej 30 procent przychodów generowanych przez chińskich klientów. W innych krajach wskaźnik ten wynosi 10 procent.

Jak informuje jednak International Business Times, jest szansa, by iPhone wreszcie oficjalnie pojawił się w Chinach. Przedstawiciele firmy Apple mają w tym tygodniu prowadzić ostateczne rozmowy w Szanghaju z China Unicom, operatorem telefonii komórkowej mającym ponad 130 milionów klientów. 8 marca br. chińska delegacja przebywa z wizytą w Stanach Zjednoczonych. Nie jest także wykluczone spotkanie z urzędnikami Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych.

Apple sprzedała obecnie już około 14 milionów telefonów. Wejście na rynek chiński mogłoby oznaczać znaczne umocnienie pozycji firmy na rynku smartfonów. Szacuje się, że w Państwie Środka jest obecnie około miliarda użytkowników telefonów komórkowych.

Żadne szczegóły ewentualnego wejścia iPhone'a do Chin nie są znane.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *