Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie we wrześniu, lecz w październiku w Chinach oficjalnie zadebiutuje iPhone. W sprzedaży nie pojawi się jednak najnowsza wersja. Proponowane ceny także trudno nazwać zachęcającymi.

Blisko 700 milionów osób posiada w Chinach telefon komórkowy, czyniąc to państwo największym rynkiem telekomunikacyjnym świata. Jednocześnie jednak drugie tyle osób wciąż żyje bez niego. Potencjał rozwoju Państwa Środka jest więc ogromny. Biorąc jeszcze pod uwagę fakt, że niezwykle dynamicznie rośnie tam także klasa średnia, spragniona wszystkiego tego, co na Zachodzie jest powszechnie dostępne, sukces firmy Apple, która wreszcie wprowadzi iPhone'a na ten rynek, wydaje się być pewny.

Według agencji Reuters, powołującej się na swoje źródła, dzisiaj ma dojść do ogłoszenia umowy pomiędzy Apple a Unicom China, drugim największym operatorem telefonii komórkowej w Chinach. Sama firma potwierdziła jedynie, że odbędzie się dzisiaj konferencja prasowa, podczas której przedstawione zostaną wyniki firmy za pierwsze półrocze 2009 roku. Dziennik Internautów informował niedawno o prowadzonych intensywnych negocjacjach pomiędzy obiema firmami.

Chińczycy nie otrzymają jednak najnowszej wersji telefonu firmy Apple. Na rynku pojawi się iPhone 3G z pamięcią o pojemności 8 GB. Kosztować ma 365 dolarów przy konieczności podpisania dwuletniego kontraktu. Abonament ma opiewać na minimum 27 dolarów miesięcznie. Początkowo telefon nie będzie zapewniał dostępu do sieci WiFi - podaje serwis Mobile Crunch. Urządzenie w sprzedaży ma pojawić się w październiku.

The Wall Street Journal przewiduje, że wejście Apple na rynek chiński może w znaczący sposób poprawić wyniki sprzedaży z rynków zagranicznych. Toni Sacconaghi, analityk z Sanford C. Bernstein & Co., przewiduje, że do końca 2011 roku amerykańska firma sprzeda w Chinach 2,9 mln sztuk telefonu, czyniąc z niego najszybciej rosnący rynek zagraniczny. Do tej pory na całym świecie sprzedano około 26 milionów iPhone'ów, większość w Stanach Zjednoczonych i to pomimo faktu, że telefon dostępny jest na ponad 80 rynkach.

Dzisiaj region Azji i Pacyfiku odpowiada za zaledwie 7 procent sprzedaży telefonu Apple i to głównie dzięki Australii, Indiom oraz Hong Kongowi. W Japonii iPhone nie jest tak popularny, jak można by było oczekiwać, gdyż na tamtejszym rynku wiele innych telefonów oferuje te same funkcje. Nie jest więc on aż takim hitem, jak w większości innych krajów.

Wejście Apple na rynek Państwa Środka oznaczać może dalsze umocnienie na rynku telefonów komórkowych oraz smartfonów. Wprowadzając iPhone'a do sprzedaży dwa lata temu, firma przebojem wdarła się do ścisłej światowej czołówki. Pod jej wpływem inni producenci zaczęli tworzyć telefony z ekranami dotykowymi, jednak to do Apple należy palma pierwszeństwa na tym rynku i to ona korzysta z efektu nowości.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag smartphonetag iPhonetag Chinytag Apple