Korzyści z wykorzystania Internetu Rzeczy oraz Sztucznej Inteligencji są równie duże, jak zagrożenia z tym związane. Największą obawę może budzić popełnienie błędu przez człowieka podczas tworzenia samego systemu. Potem taka pomyłka będzie replikowana przez maszynę. Jeśli się jednak postaramy, możemy odczuć wiele korzyści.
reklama
Najważniejszą szansą, jaką dają nowe technologie, jest prowadzenie biznesu na większą skalę – szybciej, taniej, lepiej i sprawniej. Kiedy ludzie osiągają pewien limit możliwości komunikacyjnych jeśli chodzi o zarządzanie, wprowadzone mogą być rozwiązania z zakresu Internet of Things. Wtedy to urządzenia będą podejmować decyzje i działania za nas. W sytuacji kiedy nie jesteśmy w stanie nadzorować dużej liczby transakcji, może to zrobić Sztuczna Inteligencja, która będzie zarządzała ich milionami.
Korzystamy z tej technologii – tak samo jak ze Sztucznej Inteligencji – chociaż często nie zdajemy sobie z tego sprawy. Zmiany te nastąpiły na przestrzeni kilku ostatnich lat. Kiedyś kupując bilet lotniczy otrzymywało się go w formie papierowej. Dzisiaj wszystkie rezerwacje i bilety są elektroniczne. Ich ceny wyznaczane są właśnie przez AI. To rozwiązanie, które nikogo już nie dziwi i jest powszechnie wykorzystywane. Na lotnisku wystarczyć okazać dokument tożsamości – dowód lub paszport, a system sam identyfikuje dokąd lecimy. Do tego może jeszcze wysłać wiadomość z przypomnieniem o odprawie. Takich przykładów jest wiele. Dotyczą one logistyki w transporcie, rozwiązań Smart Cities – które dają np. olbrzymie możliwości geolokalizacji w telefonach.
Prawdziwe zastosowanie dla przedsiębiorców w Polsce to wdrożenie tej technologii do biznesu operacyjnego własnych firm i stworzenie za jej pomocą nowych produktów i możliwości. To także zapoczątkowanie nowych procesów biznesowych.
Wypowiedź: Aleksander Poniewierski, Partner/ Global IoT Leader w EY dla eNewsroom
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|