Większość polskich kierowców wie, jakie drogi są niebezpieczne, a co drugi wybiera bezpieczniejszą drogę, minimalizując ryzyko podróży. Źródłem wiedzy o ryzykownych drogach jest przede wszystkim internet – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie EuroRAP w ramach Projektu "Europejski Atlas Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego".
reklama
Celem Programu EuroRAP w Polsce i w 9 pozostałych państwach europejskich uczestniczących w Projekcie jest podniesienie świadomości na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz upowszechnianie map ryzyka drogowego. W badaniu ankietowym przeprowadzonym na zlecenie EuroRAP udział wzięło 3 tys. kierowców z Polski, Wielkiej Brytanii, Belgii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Słowacji, Szwecji i Włoch.
Z badań wynika, że 70% kierowców w Polsce jest świadoma tego, że najbardziej niebezpieczne są drogi jednojezdniowe. Dlatego też szukają oni informacji nt. bezpieczniejszych dróg, które mogliby wybrać, planując podróż.
Prawie co trzeci kierowca (29%) wie o istnieniu map ryzyka drogowego. Najpowszechniejszymi źródłami informacji na temat map ryzyka drogowego wśród polskich kierowców są: internet (62%) oraz magazyny motoryzacyjne (34%). Również dla kierowców z innych krajów sieć jest najważniejszym źródłem informacji.
61% polskich kierowców twierdzi, że często wybiera bezpieczniejszą drogę, minimalizując tym samym ryzyko podróży. 13% deklaruje, że robi to zawsze.
Trzeba jednak zauważyć, że 3/4 kierowców nie wie o istnieniu map ryzyka drogowego, a co piąty kierowca tylko sporadycznie decyduje się na wybór bezpieczniejszej trasy. Dlatego – zdaniem EuroRAP – wciąż ważna jest popularyzacja map ryzyka drogowego.
W ramach polskiej edycji Programu opracowano na razie mapy ryzyka na drogach międzynarodowych. Mapy ryzyka na drogach krajowych zostaną zaprezentowane pod koniec listopada br.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*