Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

20 września 2011, po trzech miesiącach testów, Google otworzyło dla internautów dostęp do usługi Google+. Od tamtej chwili minął już rok, a sama usługa zdążyła rozwinąć się w Polsce w takim stopniu, że powinno to zainteresować właścicieli stron internetowych. Według badania Net Track Millward Brown SMG/KRC, prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC, Google+ w lipcu 2012 roku posiadało 2 630 000 RU oraz zasięg na poziomie 13,50%.

Mimo że liczba użytkowników Google+ w Polsce nie jest imponująca, to warto już teraz zaplanować działania w społeczności Google, gdyż te zaczną przynosić nam korzyści niebawem lub w niedalekiej przyszłości. Nie od dziś bowiem wiadomo, że aspekt społecznościowy ma coraz to większy wpływ na wyniki wyszukiwania Google. Wpływ społeczności z pewnością będzie rósł i pewne jest to, że zasięg Google+ w Polsce również. Większy zasięg społeczności Google to z kolei większa widoczność elementów G+ w wynikach wyszukiwania.

Jak rozpocząć?

Przejdźmy jednak do konkretów oraz elementów Google+, które mogą polepszyć postrzeganie naszej witryny/marki oraz poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Podstawowym i elementarnym krokiem jest utworzenie profilu firmowego oraz uzupełnienie danych o naszej witrynie lub marce. Kiedy już dodamy wszystkie informacje, ustawimy miniaturkę profilu oraz okładkę, powinniśmy połączyć naszą witrynę z niedawno utworzoną stroną Google+. W celu połączenia Google+ ze stroną powinniśmy udać się do zakładki „O Stronie” i kliknąć w link „Podłącz witrynę” dostępny przy wcześniej wprowadzanym adresie URL naszej witryny. Na tym etapie Google poprosi nas o umieszczenie na naszej stronie linka tekstowego, za pomocą którego użytkownicy będą mogli w szybki sposób przejść nasz profil:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 1

Google Authorship

W przypadku gdy nasza witryna ma charakter blogowy lub informacyjny, powinniśmy dodać informację o autorze. Informacja taka prezentowana będzie przy wyniku naszej strony w Google. W obrębie swojego osobistego profilu powinniśmy poinformować Google+, na jakich witrynach publikujemy artykuły lub udzielamy się:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 2

Po dodaniu witryn, na których się udzielamy, należy również uzupełnić informacje o autorze artykułu – na stronie artykułu:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 3

Na tym etapie należy podkreślić, że link do informacji o autorze musi zawierać parametr rel=”author” oraz musi kierować do profilu Google+ autora. Poprawna implementacja opisywanego rozwiązania uatrakcyjni wynik wyszukiwania, do którego dołączona zostanie informacja o autorze wraz z jego zdjęciem profilowym:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 4

Uatrakcyjniony o zdjęcie autora wynik wyszukiwania z pewnością przyczyni się do wzrostu współczynnika CTR oraz odwiedzin naszej publikacji, gdyż wyświetlany jest zarówno osobom zalogowanym, jak i niezalogowanym do usług Google.

Przycisk +1

W celu zwiększenia widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania powinniśmy zastanowić się również nad wdrożeniem przycisku +1, dzięki któremu nasi użytkownicy w szybki sposób będą mogli udostępnić interesujący ich materiał na swojej stronie profilowej. Sposób wdrożenia +1 Google opisuje na swojej platformie Google Developers:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 5

Po wygenerowaniu kodu odpowiedzialnego za osadzanie przycisku +1, powinniśmy zaimplementować go w obrębie wszystkich podstron naszego serwisu – tak aby użytkownicy mieli do niego swobodny dostęp:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 6

Rozszerzenia społecznościowe AdWords

Gdy osadzenie przycisku +1 nie przyniesie oczekiwanych rezultatów w postaci udostępnień, warto zainteresować się kampanią linków sponsorowanych i skonfigurowaniem na koncie AdWords Rozszerzeń Społecznościowych. Cały proces skupia się na połączeniu konta AdWords z kontem Google+. Po weryfikacji nasze reklamy i treści, które reklamujemy, uzyskają możliwość udostępniania:

Integracja Google+ ze stroną WWW - rys. 7

Wartością dodaną Rozszerzeń Społecznościowych w AdWords jest mini feed z prawej strony wyników wyszukiwania, który odsyła internautów do profilu firmowego Google+ oraz prezentuje ostatnie aktywności na naszym profilu firmowym.

Wpływ Google+ na działania SEO obecnie jest niewielki, jednak można zauważyć, że Google coraz mocniej integruje G+ z wszystkimi swoimi produktami – nie uniknie to również wyników wyszukiwania. Im wcześniej zaczniemy swoją działalność społecznościową, tym lepiej dla nas i dla pozycji naszego serwisu w globalnym rankingu Google. Już teraz powinniśmy zainteresować się powyżej opisywanymi metodami integracji Google+ z naszą stroną i profilem firmowy w celu lepszego eksponowania wyników prezentowanych w Google.

Paweł Sikora
New Business, Marketing & PR Director w SEMtec Sp. z o.o.

 

SEMtec to wyspecjalizowana agencja SEO będą…ca częścią… Cube Group S.A., oferują…ca kompleksową… obsługę™ kampanii marketingowych w wyszukiwarkach. Na rynku reklamy internetowej funkcjonuje już od 2008 roku, opierają…c swoje usługi na standardach wyznaczonych przez wyszukiwarki i wdrażają…c innowacyjne technologie, podnoszą…ce skuteczność‡ dział‚ań„ w zakresie SEO.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E