W dniach 15-16 kwietnia odbyła się druga edycja największej w Polsce Północno-Wschodniej konferencji poświęconej nowoczesnemu marketingowi - EastMedia. Podczas wydarzenia, w którym uczestniczyło blisko 200 osób, można było poznać odpowiedzi na pytania, jak prowadzić nowoczesny i skuteczny marketing i za pomocą jakich narzędzi, jak pozycjonować i budować markę po to, by wyprzedzić konkurencję.
reklama
- Wydarzenia takie jak EastMedia pomagają ludziom poznać praktykę stosowaną w branży. Można osobiście zapytać się o to, jak ktoś coś zrobił - stwierdza Anita Kijanka, jedna z prelegentek. - Nic tak nie intryguje człowieka jak inny człowiek - tak rodzą się pomysły na nowe kampanie i współpraca.
W ciągu dwóch dni uczestnicy usłyszeli 11 prezentacji doświadczonych praktyków, którzy dostarczyli interesujących faktów, inspirowali do działań marketingowych i zdradzili wiele wskazówek, jak robić to dobrze. Przyszłam posłuchać o doświadczeniach osób z branży, ich dobrych rad, z których mogłabym skorzystać - mówi Ewa Celmerowska, jedna z uczestniczek EastMedia. - Interesuje mnie głównie wystąpienie Anny Walaszek z eEngine, gdyż sama pracuję w firmie programistycznej.
Po oficjalnym otwarciu konferencji przez Annę Daszutę-Zalewską, Dyrektor Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego, jako pierwszy wystąpił Michał Romanowski z Programa.pl. Mówił on o błędach klientów, które mogą nas dużo kosztować. Następnie Robert Marczak z Landingi.com opowiadał o pozyskiwaniu ruchu i zdobywaniu konwersji za pomocą landing page.
Po krótkiej przerwie o onboardingu i budowaniu firmy przyjaznej dla środowiska programistów mówiła Anna Walaszek z eEngine Software House. Maciek Ossowski z GetResponse, przekonywał o tym, że warto pozyskiwać bazę mailingową przy użyciu kodów rabatowych. Dzięki nim zwiększa się wskaźnik otwarć i kliknięć, co skutkuje wzrostem sprzedaży.
Ostatnia piątkowa prezentacja rozpoczęła się od małego networkingu - Anita Kijanka z Come Creations Group zmobilizowała uczestników do krótkiej zabawy zapoznawczej, po czym w ożywionej atmosferze mówiła o tym, czym różni się promocja warzywniaka od promocji usług IT, o mechanizmach i najczęściej popełnianych błędach. Podkreślała, jak ważne jest to, by pokazać, jak dany produkt/usługa może usprawnić nasze życie. Trzeba opowiadać o korzyściach, bo to przekłada się na sprzedaż, rozpoznawalność marki i zaangażowanie klientów.
Drugi dzień konferencji rozpoczął się energetycznym wystąpieniem Kamili Kiersznowskiej z DrTusz, która mówiła o Real Time Marketingu, czyli o reakcjach na ciekawe wydarzenia. Zdradziła, jak robić to dobrze, pokazała kila case study, ale stwierdziła też, że nie jest to działanie dla każdego. Następnie o koncepcji marketingu w procesie startup opowiadał Krzysztof Grucela z SAIA. Podkreślił, że budowanie sukcesu firmy to budowanie zespołu ludzi, pozyskanie właściwych zasobów, ale bardzo ważne jest to, aby się wyróżnić. Nie da się działać bez marketingu, trzeba stworzyć historię, odpowiadając na pytania, co sprzedajemy, po co to robimy i czy wiemy, do kogo chcemy trafić.
Z kolei Dominik Wartecki z dotPR wystąpił z przewrotnym tematem "I hate public relations - czyli jak niszczymy swoją własną branżę". Uświadamiał uczestników, że PR to nie wysyłanie informacji prasowych i wrzucanie postów na FB, tylko dialog, czyli skuteczna i efektywna rozmowa, której celem jest przekazanie tego, co chcemy. Mówił o tym, co jest newsem i jak komunikować się z dziennikarzami, a celem PR jest zmiana emocjonalnego podejścia do marki. PR uwierzytelnia marketing. Po przerwie na uzupełnienie energii, spotkaliśmy się z Dariuszem Marcem z SAIA, który opowiadał o faktach i mitach sprzedaży. Tłumaczył uczestnikom, że to nie wiedza jest największą cechą skutecznej sprzedaży, a postawa i motywacja.
Następnie wystąpił Jarek Grzesica z tematem "Marka trafiająca w środek tarczy". Mówił o pozycjonowaniu w komunikacji marketingowej, o narzędziach, o stworzeniu korzyści dla klienta. Pozycjonowanie powinno prowadzić do zbudowania marki. Ostatnią prezentację podczas tej edycji EastMedia miał Karol Wyszyński z Los Videos. Opowiadał on o promocji na kanale YouTube, który zapewnia szerokie grono odbiorców. Podkreślał, że najważniejszy jest content, który musi wzbudzać emocje. Wymienił kilka rodzajów dystrybucji, jak wykorzystywanie innych kanałów typu wykop, aktualnych trendów, płatnej reklamy czy współpracy z innymi youtuberami.
Konferencja EastMedia to nie tylko prelekcje, to też świetna okazja do networkingu i poznania ciekawych osób z branży oraz nawiązania współpracy. Skierowana była do wszystkich osób zainteresowanych marketingiem, a w szczególności do właścicieli firm, pracowników działów marketingu, PR, sprzedaży, freelancerów samodzielnie rozwijających własną markę.
Organizatorzy: Białostocki Park Naukowo-Technologiczny, EastCamp Białystok
Partnerzy: DrTusz, PlusBus, bdsklep.pl, Space Monkeys, eEngine, Kawiarnia Fama
Patroni medialni: Dziennik Internautów, Online Marketing Polska, Nowy Marketing, MamStartup, Gazeta Wyborcza, BiałystokOnline.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*