Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Indie wkrótce będą największym rynkiem Facebooka

18-05-2012, 12:00

Nie Stany Zjednoczone, a Indie już w najbliższych latach staną się największym rynkiem pod względem liczby użytkowników dla Facebooka - uważają analitycy Gartnera cytowani przez CNBC.

robot sprzątający

reklama


Już teraz użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych spędzają na Facebooku więcej czasu, wykorzystując swoje telefony komórkowe niż pecety. Biorąc pod uwagę, że społecznościowy gigant bez wątpienia przenosi się na mobilne platformy, to właśnie użytkownicy z Indii mogą mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości usługi.

Czytaj także: Facebook to przemijająca moda?

- Indie mogą prześcignąć Stany Zjednoczone w ciągu najbliższych trzech lat. Tylko w ubiegłym roku liczba użytkowników Facebooka w Indiach podwoiła się. Wzrost zapewnią użytkownicy mobilnego internetu z mniejszych miast - powiedział analityk Shalini Verma z firmy Gartner w rozmowie z CNBC.

Analitycy zauważają również, że rynek w Stanach Zjednoczonych już teraz jest nasycony pod względem liczby użytkowników. Obecnie ze społecznościowej witryny korzysta tam jednak aż 157 milionów internautów przy zaledwie 45 milionach z Indii. Nieco więcej, bo aż 47 milionów osób, odwiedza Facebooka w Brazylii, gdzie jednak wzrost ma następować znacznie wolniej.

Warto przypomnieć, że Facebook zadebiutuje na rynku regulowanym NASDAQ jeszcze dziś. Społecznościowy gigant zaoferuje 180 milionów akcji, a jego łączna wycena sięgnęła 104 miliardów dolarów. Jest to drugi co do wielkości debiut w historii Stanów Zjednoczonych, a wcześniej więcej niż Facebook (18,4 miliard dolarów) pozyskała w ten sposób tylko spółka VISA.

Czytaj także: Facebook powiększa skalę swojej oferty publicznej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: CNBC, Gartner