Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Imagine Cup 2016 ma odmienić polskie miasta (infografika)

16-12-2015, 13:08

Imagine Cup 2016 w Polsce zostanie wzbogacony o dodatkową ścieżkę rywalizacji, jaką będzie „Smart City Challenge”. Jest to z jednej strony wynik rosnącego zapotrzebowania na projekty „smart” dla coraz prężniej rozwijających się polskich miast, a z drugiej chęci stymulowania studentów do tworzenia projektów, które mają duże szanse na komercjalizację. Rejestracja do konkursu Imagine Cup 2016 trwa jeszcze tylko do 10 stycznia.

robot sprzątający

reklama


Imagine Cup to coroczny konkurs technologiczny dla studentów, a jednocześnie szansa na weryfikację kreatywnych projektów studenckich i przekucie tych najlepszych w przedsięwzięcia komercyjne. Microsoft wspólnie z partnerami zachęca studentów do tego, by o swoich konkursowych projektach myśleli jak o przyszłych biznesach, które są połączeniem ich pasji do nowych technologii oraz realnych potrzeb rynkowych. Dlatego w tegorocznej edycji uczestnicy rywalizować będą nie tylko w kategoriach konkursowych, ale również zmierzą się o laur najlepszych projektów w „Smart City Challenge”, adresujących potrzeby rozwojowe polskich miast.

Projekty związane z ideą inteligentnych miast - Smart City można zgłaszać do każdej kategorii Imagine Cup: Innovation, World Citizenship oraz Games. Organizatorzy konkursu czekają na pomysły, które mogłyby przyczynić się zarówno do rozwoju miasta, jak i lokalnej gospodarki. Zespoły, które zaprezentują szczególnie ciekawe idee mogą liczyć na wsparcie w kontakcie z urzędami miast w celu wdrożenia ich konceptu w życie, niezależnie od tego czy zostanie on wyróżniony w konkursie Imagine Cup. Dodatkowo, firma Microsoft wspierać będzie studenckie zespoły w dotarciu i pozyskaniu zainteresowania ze strony inwestorów.

„Projekty smart city są naszym zdaniem szczególnie ważne ze względu na ich wkład w rozwój i poprawę standardu życia społeczeństwa oraz redukcję kosztów i optymalizację poszczególnych obszarów funkcjonowania metropolii, wynikającą z ich wprowadzenia w życie. Dlatego zachęcamy studentów do myślenia o tego typu rozwiązaniach na etapie tworzenia koncepcji ich projektów konkursowych. Wierzymy, że talent i umiejętności studentów zaowocują wieloma pomysłami, które mogą znaleźć zastosowanie w strategiach rozwoju polskich miast” – mówi Wojciech Życzyński - dyrektor sprzedaży do sektora publicznego w polskim oddziale Microsoft.

Dodatkowo, inicjatywę „Smart City Challenge” wspiera Energa, która nagrodzi projekty związane z energetyką, dotyczące m.in. budowy instalacji wykorzystujących energię odnawialną, poprawy efektywności energetycznej, czy energii przyjaznej dla środowiska. Ponadto, każdy z członków zespołu, który przedstawi najciekawszy projekt rozwiązań dla inteligentnego miasta otrzyma od firmy Microsoft nagrodę rzeczową.

Zgłoszenia w formie krótkich filmików można wysyłać do 10 stycznia 2016. Twórcy najlepszej koncepcji będą mogli ubiegać się o wyjazd na światowe finały w Seattle. Projekty mogą dotyczyć wszystkich obszarów związanych z ideą smart city, takich jak: energetyka, transport czy recycling. Co ważne, nie muszą one zawierać konkretnych produktów, czyli np. gotowych kodów programów. Ważna jest idea, która stoi za rozwiązaniem, sposób w jaki zostanie ona przedstawiona oraz prezentacja korzyści jakie odniesie społeczeństwo na skutek jej wdrożenia.

Drużyny chcące przygotować się do konkursu będą mogły wziąć udział w webinarium prowadzonym przez Łukasza Foksa, Business Development Managera w firmie Microsoft, dotyczącym trendów i kierunków rozwoju smart city. Szczegóły dotyczące webinarium już wkrótce.

Szczegółowe informacje o konkursie Imagine Cup są dostępne na stronie wydarzenia pod adresem http://www.imaginecup.pl

imagine cup smartcity


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *