BRE Bank spełnił swoje założenia - uzyskał 171 mln zł zysku brutto i odniósł przychody wyższe o 11,2 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem. Zyskał także 103,5 tysiąca nowych klientów detalicznych oraz prawie 250 korporacyjnych.
reklama
- To był bardzo dobry kwartał zarówno pod względem osiągniętych wyników finansowych, jak i rozwoju biznesu – cieszy się Wiesław Thor, wiceprezes BRE Banku.
W drugim kwartale bank przeprowadził również emisję akcji z prawem poboru, dzięki której zgodnie z planem pozyskał 2 mld zł. Dzięki temu BRE umocnił swoją pozycję trzeciego największego banku w Polsce. Współczynnik wypłacalności w połowie 2010 r. wynosił 15,45 proc. (uwzględniając wpływy z emisji).
- Wskaźnik kosztów do dochodów wyniósł 51,2 proc. co sytuuje nas wśród liderów na rynku – tłumaczy Wiesław Thor. To przede wszystkim zasługa dochodów, które w II kwartale wzrosły o 11,2 proc. w porównaniu do I kwartału 2010. Wynik odsetkowy poprawił się o 11,7 proc. i wyniósł 436,3 mln zł, z kolei wynik z opłat i prowizji utrzymał się na niemal niezmienionym poziomie i wyniósł 172,4 mln zł. Wzrost kosztów o 10,6 proc. QoQ (Quarter On Quarter – kwartał do kwartału) spowodowany był rozwojem biznesu.
W drugim kwartale 2010 roku, mBank zyskał 66 tys. klientów, udzielając kredytów o 13.9 proc. wyższej wartości niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku. Multibank zyskał 3 tys. mniej klientów niż w poprzednim kwartale.
Bankowość ubezpieczeniowa Mulitibanku i mBanku wzorsła o 39% i osiągnęła poziom 85,32 mln zł. Z 31.66 mln zł do 41,61 mln zł zwiększyła się sprzedaż na platformie internetowej obu banków.
BRE zwyciężył w ostatnim czasie w konkursie „World Best Internet Banks 2010” magazynu Global Finance w czterech kategoriach konkursowych, w tym w najważniejszej dla bankowości korporacyjnej „Najlepszy Korporacyjny Bank Internetowy w Polsce”.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|