System, który w lutym br. wygrał pojedynek z ludźmi w teleturnieju Jeopardy, będzie wdrażany do opieki zdrowotnej. Za niecałe 2 lata mają być pierwsze efekty.
IBM oraz firma Nuance Communications rozpoczęły wspólne prace badawcze w celu rozwijania i komercjalizacji zaawansowanych możliwości analitycznych systemu komputerowego Watson w opiece zdrowotnej.
W rozpoczętym projekcie badawczym wykorzystany będzie szereg technologii firmy IBM - Deep Question Answering, Natural Language Processing oraz Machine Learning - z rozwiązaniami firmy Nuance w zakresie rozpoznawania głosu i rozumienia języka medycznego (Clinical Language Understanding) wykorzystywanymi do diagnozowania i leczenia pacjentów oraz dostarczania szpitalom i lekarzom bieżącego dostępu do krytycznych informacji. Firmy przewidują, że pierwsze komercyjne efekty współpracy będą dostępne za 18-24 miesięcy.
W projekcie wezmą udział również Centrum Medyczne Uniwersytetu Columbia oraz Wydział Medycyny Uniwersytetu w Maryland. Lekarze z Uniwersytetu Columbia pomagają zidentyfikować krytyczne miejsca w praktyce medycznej, gdzie przydać się może technologia Watsona, a lekarze z Uniwersytetu Maryland pracują nad znalezieniem najlepszego sposobu, w jaki technologia tego typu mogłaby wchodzić w interakcje z lekarzami zapewniając maksymalną pomoc.
Umiejętność Watsona do analizowania znaczenia i kontekstu ludzkiej mowy oraz do szybkiego przetwarzania informacji w celu znalezienia precyzyjnych odpowiedzi może pomóc lekarzom odnaleźć kluczowe informacje ukryte w ogromnych bazach danych i zaoferować poprzednio niebrane pod uwagę odpowiedzi, które pomogą zweryfikować ich pomysły lub hipotezy.
- Zakładamy, że lekarze przed wystawieniem diagnozy będą mogli korzystać z technologii analitycznej Watsona w połączeniu z rozwiązaniami Nuance w zakresie głosu i rozumienia języka medycznego, aby szybko przeanalizować wszystkie powiązane informacje, materiały, analogiczne przypadki i dane z literatury medycznej, uzyskując informacje z większej niż dotychczas liczby potencjalnych źródeł. To mogłoby pomóc pracownikom służby zdrowia w prawidłowej diagnozie i doborze odpowiedniego leczenia – powiedział Filip Łapiński, Business Analytics and Optimization Leader, IBM Polska.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*