Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

"Prison Break", "The Simpsons" oraz wiele innych popularnych seriali telewizyjnych dostępnych online za darmo - to oferta najnowszej internetowej platformy medialnej Hulu. Jej właścicielami są koncerny NBC Universal i News Corp.

robot sprzątający

reklama


Start własnej platformy multimedialnej, mającej skutecznie konkurować z najpopularniejszym w tej branży serwisem YouTube, oba koncerny medialne zapowiadały od ponad pół roku.

W poniedziałek oddano wreszcie pierwszą wersję beta Hulu.com, w którym internauci mogą obejrzeć za darmo pełne odcinki produkcji telewizyjnych znanych z anten sieci NBC i FOX, jak "24 godziny", "Prison Break", "Dr. House", "The Simpsons" czy też "Family Guy". W ofercie znalazły się również programy rozrywkowe oraz filmy fabularne.

Serwis ma być w całości finansowany z reklam. Dostęp do jego zasobów możliwy jest obecnie tylko dla zarejestrowanych użytkowników (istnieje możliwość wpisania się na listę oczekujących). Wersja testowa ma pozwolić na dopracowanie serwisu przed jego pełnym uruchomieniem za kilka miesięcy.

Przypomnijmy, iż na początku października ruszyła z emisją testową telewizja Joost, w której dostępne są produkcje takich koncernów medialnych jak CBS, Viacom (MTV, Comedy Central) oraz Time Warner (CNN).

Uruchomienie Hulu świadczy nie tylko o chęci konkurowania z serwisem wideo należącym do Google (w zeszłym tygodniu NBC zakończył z YouTube współpracę, usuwając z niego wszystkie swe materiały). Przedsięwzięcie NBC i News Corp. jest też kolejnym dowodem na zmianę podejścia branży telewizyjnej do internetu.

W obliczu rozwoju internetu, tradycyjnym nadawcom coraz trudniej utrzymać przy sobie widzów, którzy korzystając głównie z sieci p2p docierają do wybranych pozycji programowych bez konieczności siedzenia przed telewizorem o konkretnej porze.

Uruchamiając bądź współtworząc w Sieci legalne kanały dystrybucji swych programów (jak Hulu czy też Joost) koncerny telewizyjne chcą wyjść naprzeciw odbiorcom i tym samym uniknąć błędu popełnionego w przeszłości przez wytwórnie fonograficzne, które jeszcze do niedawna postrzegały internet tylko jako zagrożenie, które należy zwalczyć.

Wynik eksperymentu NBC i News Corp. może mieć duży wpływ na przyszły kształt nie tylko amerykańskiego rynku medialnego - jego ewentualne powodzenie wyznaczy trendy rozwoju światowej branży na najbliższe lata.

Hulu.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Prosto z polskiego Londynu



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E