Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops wskazują, że kupujący online zwracają uwagę na elementy świadczące o wiarygodności sklepu takie jak: znak jakości, gwarancja zwrotu pieniędzy oraz pozytywne opinie innych konsumentów.
reklama
Trusted Shops, wraz z instytutem badawczym Infas po raz trzeci zbadała preferencje zakupowe europejskich konsumentów. Jednym z badanych aspektów było zaufanie i poczucie bezpieczeństwa wśród kupujących online. Jak wskazują wyniki, dla połowy ankietowanych z Polski ważne jest finansowe zabezpieczenie transakcji, co świadczy o dużym znaczeniu elementów budujących zaufanie na stronie sklepu.
Gwarancja zwrotu pieniędzy ważna w całej Europie
Świadomość, że konsument odzyska wpłacone pieniądze w przypadku pojawienia się trudności z realizacją zamówienia ma bezpośrednie przełożenie na liczbę zawartych transakcji i wartość zamówienia.
Warto również przyjrzeć się wynikom badań na pozostałych rynkach w Europie. Finansowe zabezpieczenie transakcji jest ważne dla hiszpańskich konsumentów – 71% ankietowanych zwraca uwagę na ten aspekt, 65% kupujących z Niemiec sprawdza, czy mogą liczyć na zwrot kosztów w momencie, gdy zamówienie z różnych względów nie zostanie zrealizowane. Z kolei we Francji i Wielkiej Brytanii po 53% ankietowanych wskazało, że zwraca uwagę na finansowe zabezpieczenie transakcji oferowane przez sklep internetowy.
Ponadto wyniki badania wskazują, że konsumenci z Polski preferują kompleksowe rozwiązania, które budują poczucie bezpieczeństwa do zakupów w sieci. 59% respondentów z Polski wskazało, że podczas zakupów przez internet zwraca uwagę na wiele czynników. Ankietowali wskazali, że mile widziane jest zapewnienie bezpieczeństwa zakupów w postaci znaku jakości, gwarancji zwrotu pieniędzy i pozytywnych opinii kupujących online.
W jakim miejscu na stronie wyświetlić elementy budujące zaufanie?
Konsumenci cenią sobie jeśli certyfikat jest zamieszczony w widocznym miejscu na stronie sklepu. Taką odpowiedź wskazała ponad połowa respondentów z Polski (59%), również prawie trzy czwarte ankietowanych z Niemiec (71%) wskazało taką odpowiedź. Drugie miejsce w zestawieniu należy do kupujących z Hiszpanii (66%), a trzecią notę uzyskują konsumenci z Francji (62%).
Dodatkowo wielu konsumentów ceni sobie możliwość łatwego i szybkiego wyświetlenia informacji o gwarancji zwrotu pieniędzy czy też przeglądania opinii klientów. Największą wagę przykładają do tego mieszkańcy Półwyspu Iberyjskiego, gdzie 65% Hiszpanów wskazało ten aspekt jako ważny. Podobny wynik odnotowano na rynku niemieckim, 64% konsumentów z Niemiec zwraca uwagę na finansowe zabezpieczenie transakcji. Podium zamykają kupujący z Polski, gdzie 60% kupujących w sieci sprawdza, czy sklep posiada gwarancję zwrotu pieniędzy lub system opinii o sklepie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|