GP: Internet hamuje rozwój rynku prasy
Gazety bezpłatne oraz internet to największe zagrożenia, z jakimi borykać się musi tradycyjny rynek prasy drukowanej, na którym jest także coraz większa konkurencja.
reklama
Na polskim rynku prasy tradycyjnej walka o czytelnika oraz reklamodawcę rozgrywa się przede wszystkim pomiędzy takimi wydawnictwami, jak Agora, Axel Springer, Mecom oraz Polskapresse. Gazetom papierowym rośnie jednak nowy, coraz groźniejszy konkurent - internet, pisze Gazeta Prawna.
Tymczasem wydawnictwa tradycyjne wciąż nie potrafią znaleźć swojego miejsca w przestrzeni wirtualnej. Wyjątkiem jest tutaj Agora, która intensywnie rozbudowuje portal Gazeta.pl, serwis Gazety Wyborczej oraz inwestuje w inne projekty.
Wydatki na reklamę w internecie dynamicznie rosną, jest zatem o co walczyć. Tylko w tym roku reklamodawcy wydadzą w Sieci 330,9 milionów złotych (wzrost o 45% w stosunku do roku 2006), podczas gdy w prasie tradycyjnej 2,2 mld złotych (będzie to jednak tylko 3,5-procentowy wzrost). Jeśli ta dynamika zostanie utrzymana, jest prawdopodobne, że część nakładów z innych mediów zasili właśnie internet, którego możliwości, a także skuteczność są wyższe.
Szczegóły w Gazecie Prawnej w artykule: Internet hamuje rozwój rynku prasy