GP: Internet hamuje rozwój rynku prasy

01-12-2007, 12:15

Gazety bezpłatne oraz internet to największe zagrożenia, z jakimi borykać się musi tradycyjny rynek prasy drukowanej, na którym jest także coraz większa konkurencja.

Na polskim rynku prasy tradycyjnej walka o czytelnika oraz reklamodawcę rozgrywa się przede wszystkim pomiędzy takimi wydawnictwami, jak Agora, Axel Springer, Mecom oraz Polskapresse. Gazetom papierowym rośnie jednak nowy, coraz groźniejszy konkurent - internet, pisze Gazeta Prawna.

Tymczasem wydawnictwa tradycyjne wciąż nie potrafią znaleźć swojego miejsca w przestrzeni wirtualnej. Wyjątkiem jest tutaj Agora, która intensywnie rozbudowuje portal Gazeta.pl, serwis Gazety Wyborczej oraz inwestuje w inne projekty.

Wydatki na reklamę w internecie dynamicznie rosną, jest zatem o co walczyć. Tylko w tym roku reklamodawcy wydadzą w Sieci 330,9 milionów złotych (wzrost o 45% w stosunku do roku 2006), podczas gdy w prasie tradycyjnej 2,2 mld złotych (będzie to jednak tylko 3,5-procentowy wzrost). Jeśli ta dynamika zostanie utrzymana, jest prawdopodobne, że część nakładów z innych mediów zasili właśnie internet, którego możliwości, a także skuteczność są wyższe.

Szczegóły w Gazecie Prawnej w artykule: Internet hamuje rozwój rynku prasy

Źródło: Gazeta Prawna
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag wydawcytag reklamatag prasa tradycyjna
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Październik 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031