Google szturmuje rynek ujednoliconej komunikacji i pracy grupowej

26-08-2010, 11:03

Firma Google znana jest z agresywnej strategii ekspansji i zdobywania pozycji lidera na nowych rynkach. Ostatnia fala przejęć dotycząca innowacyjnych firm działających w obszarze komunikacji i pracy grupowej wskazują, że sektor UCC to jeden z kierunków rozwoju firmy Google – twierdzi firma Frost & Sullivan.

Choć gigant dopiero wchodzi na ten rynek, to proaktywne podejście, znaczny kapitał i silne zaplecze personalne, mogą umożliwić Google uzyskanie pozycji jednego z głownych graczy na rynku UCC w najbliższych latach, zauważa firma doradcza Frost & Sullivan.

W ostatnim czasie Google przejęło m.in. Androida, 2Web Technologies, Marratech, GrandCentral, oraz Gizmo5.

>> Czytaj też: Google: Jest zgoda na przejęcie AdMob

Sonda
Czy Google już jest liderem rynku UCC?
  • Zdecydowanie tak
  • Nie
  • Jeszcze nie
wyniki  komentarze

- Chociaż Google nie ogłosiło dotąd oficjalnie swojej strategii, oczywiste jest, że dodając nowe aplikacje UCC do swojego portfolio oraz kładąc nacisk na ich integrację, spółka praktycznie staje się jednym z graczy na rynku UCC – stwierdza Dorota Oviedo, starszy analityk z warszawskiego oddziału Frost & Sullivan. W ostatnich latach kultura innowacyjności Google, liczne przejęcia oraz otwarta polityka względem zewnętrznych firm programistycznych zaowocowały wprowadzeniem licznych produktów w przestrzeni UCC, które obok Google Apps obejmowały usługę VoIP (Google Voice), multimedialny portal społecznościowy (Google Buzz), usługi mobilne (Android) oraz ostatnio wstrzymany projekt sieciowej platformy współpracy (Google Wave) – dodaje.

Google Apps - strona główna
fot. - Google Apps - strona główna
Dostępne obecnie funkcje nie wystarczą, aby uczynić z usług Google pakiet UCC na tyle kompletny, aby był atrakcyjny dla większości dużych przedsiębiorstw, choć spółka już teraz oferuje wiele narzędzi UCC do komunikacji w czasie rzeczywistym i nierzeczywistym jako zintegrowany zbiór aplikacji. W połączeniu z korzystną ceną, elastycznością oraz łatwością obsługi narzędzia te mogą być niezwykle atrakcyjne dla biznesu, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Zdaniem Frost & Sullivan integracja pozostałych, mniej kluczowych aplikacji konsumenckich z biznesowymi przyczyni się do dalszego udoskonalenia oferowanych usług oraz powiększenia bazy klientów korporacyjnych.

- Do niedawna firma Google nie była postrzegana przez dostawców rozwiązań z zakresu komunikacji i pracy grupowej jako poważny konkurent – dodaje Iwona Petruczynik, analityk Frost & Sullivan. Dostawcy UCC zazwyczaj argumentują, że usługi Google, oparte na aplikacjach konsumenckich, nie są dostosowane do świata korporacyjnego i nie stanowią pełnego pakietu UCC. Niemniej powinni również brać pod uwagę kierunek, w którym zmierza Google oraz dynamikę rozwoju produktów firmy – tłumaczy Petruczynik.

>> Czytaj też: Google: Przejęcie Yahoo przez Microsoft złe dla internetu

Pod koniec 2010 roku Google ma uruchomić korporacyjną wersję swojej usługi Google Voice. Według Frost & Sullivan Google Apps, uzupełnione o Google Voice oraz kilka innych rozwiązań konsumenckich, stworzą niezwykle korzystny cenowo pakiet UCC dla firm. Pod koniec tego roku Google Apps dysponować będzie ponad 90 różnymi aplikacjami.


Następny artykuł » zamknij

Ulga technologiczna to klapa

Źródło: Frost & Sullivan
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy