Google rezygnuje ze sprzedaży klipów wideo
Powód? Rosnąca popularność serwisów z bezpłatnymi multimediami, a w szczególności należącego do Google YouTube.
Firma ogłosiła swą decyzję w piątek. Zamierza zlikwidować swój serwis, gdzie można było kupić lub wypożyczyć klipy wideo. Powodem jest szybko rosnąca popularność innych serwisów oferujących multimedia za darmo, jak choćby nabyty w zeszłym roku za 1,76 miliarda dolarów YouTube - donosi agencja Associated Press.
Google zamierza skoncentrować swoje wysiłki i środki finansowe na pracach nad reklamami wideo. Obecnie większość przychodów pochodzi z reklam kontekstowych (głównie tekstowych), pojawiających się wraz z wynikami wyszukiwania. Firma zamierza iść jednak krok dalej w reklamie.
Internauci, którzy nabyli prawa do klipów, których nie będą mogli już oglądać, otrzymają rekompensaty w postaci doładowania konta w serwisie Checkout, umożliwiającego regulowanie płatności online. Dla firmy, która ma obecnie przeszło 12 miliardów dolarów na koncie, nie powinno to stanowić zbytniego obciążenia.