Google One Pass ułatwi kupowanie treści w sieci (wideo)

16-02-2011, 18:48

Eksperymenty dotyczące płatności za treści w internecie wciąż są w bardzo wczesnej fazie rozwoju, jednak Google chce nadać temu procesowi większego tempa.

Opłaty za treści w sieci, jeśli w ogóle występują, są realizowane na bardzo różne sposoby. Google chce ten proces ujednolicić, przy okazji promując swoją nową usługę.

>>Czytaj także: The Daily: gazeta Murdocha tylko na iPada

Sonda
Chciałbyś płacić za wartościowe treści w sieci?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Eric Schmidt zapowiedział usługę Google One Pass, która umożliwi wydawcom sprzedawanie subskrypcji oraz treści online. Z zakupionych w ten sposób tekstów będzie można korzystać zarówno na komputerach, jak również smartfonach i tabletach.

Jak zauważa serwis DownloadSquad, całość bardzo przypomina usługę płatności wbudowaną w aplikacje, którą niedawno zaprezentowało Apple dla swojego iOS. Huffington Post natomiast informuje, że podczas gdy producent iPhone'a zabiera dla siebie aż 30 proc. z tego typu płatności, Google w One Pass żąda od wydawcy tylko 10 proc.

Partnerami usługi są obecnie między innymi: Axel Springer AG oraz Focus Online (na rynku niemieckim), a także NouvelObs we Francji i Rust Communications w Stanach Zjednoczonych.

>>Czytaj także: David Guetta: rozdawajmy muzykę za darmo by walczyć z piractwem


Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy