Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google News wyróżni autorów treści

03-11-2011, 11:47

Usługa Google News będzie niebawem prezentować nazwiska autorów tekstów wraz z informacją o tym, ile osób w Google+ ma danego autora w swoich kręgach. To kolejny krok Google'a mający na celu śledzenie autorów treści oraz wzmocnienie społecznościowej usługi Google+.

robot sprzątający

reklama


Na początku czerwca br. firma Google zapowiedział wprowadzenie znaczników, które pozwolą na określenie autora treści zamieszczanych w internecie. Miało to na celu przede wszystkim usprawnienie wyszukiwania. Potem, pod koniec czerwca Google poinformował, że w wynikach wyszukiwania pojawią się wyraźne oznaczenia autorów treści wraz z ich zdjęciami.

Czytaj: Google będzie wyświetlało informacje o autorach treści

Teraz firma chce wprowadzić oznaczenia autorów do Google News, zaczynając od wersji anglojęzycznej. Autorzy treści będą mogli powiązać swój profil Google z artykułami, dzięki czemu obok nagłówków pojawią się ich awatary oraz informacja o tym, ile osób dodało ich do swoich kręgów (zob. obrazek obok). Kolejni użytkownicy będą mogli dodawać autorów do kręgów z poziomu strony Google News.

Informacje o tym, w jaki sposób spowodować wyświetlanie informacji o autorstwie, można znaleźć w centrum pomocy Google.

Można się spodziewać, że z czasem informacje o autorstwie będą wykorzystywane nie tylko przez Google'a, ale także inne wyszukiwarki i platformy. Niewykluczone, że rozpoznawanie autorów pomoże Google'owi w walce z "farmami treści", które publikują głównie informacje pobrane z innych witryn. Można sobie nawet wyobrazić, że Google stworzy coś w rodzaju rankingu autorów, który będzie wpływał na pozycję stron w wyszukiwarkach.

Czytaj: Czytnik Google ze wsparciem dla Google+


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google News Blog