Wyszukiwarkowy gigant robi porządek w swoich usługach serwujących reklamy dla stron internetowych oraz aplikacji.
reklama
Google w ostatnim czasie zrezygnował z kontynuowania rozwoju szeregu swoich usług, natomiast teraz korporacja z Mountain View zajęła się swoim głównym źródłem przychodów.
Jak czytamy na blogu Google'a, AdMob kupiony w 2009 roku za 750 milionów dolarów nie będzie dłużej wykorzystywany do serwowania reklam na mobilnych wersjach stron internetowych. Usługa nie odchodzi jednak w zapomnienie, lecz będzie się teraz skupiała na dostarczaniu reklam w aplikacjach mobilnych.
Jednocześnie AdSense for Mobile Applications, które do tej pory znajdowało się w wersji beta, zostanie włączone do AdMob. Wyszukiwarkowy gigant dokonał zatem czytelnego podziału, wskazując zarówno deweloperom, jak i wydawcom rozwiązania, z których powinni korzystać.
Jak zauważa Leena Rao na TechCrunch, można dziwić się jedynie, że zmiany w tak newralgicznym dla Google'a segmencie obserwujemy dopiero w tym momencie. Do tej pory AdSense i AdMob wchodziły sobie częściowo w drogę. W ubiegłym roku zapowiedziano na przykład, że reklamy AdSense będą się wyświetlały, gdy odpowiednich jednostek nie będzie w stanie zapewnić AdMob. Biorąc pod uwagę, że rynek reklam mobilnych niezwykle szybko się rozwija, czytelna informacja dla deweloperów i wydawców wydaje się nieoceniona.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|