Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google Chrome zyskuje, IE i Firefox tracą

19-08-2011, 12:14

Przeglądarka zaprezentowana we wrześniu 2008 roku przez Google'a wciąż sukcesywnie zyskuje popularność.

robot sprzątający

reklama


Jak informowaliśmy niedawno, przeglądarka Google Chrome w Wielkiej Brytanii jest używana przez większą grupę internautów niż Firefox. Jeśli taki trend się utrzyma, niedługo podobnie sytuacja może wyglądać również w innych krajach.

>>Czytaj także: Mozilla chce ukryć informację o wersji Firefoksa

Sonda
Google szkodzi środowisku naturalnemu?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Według najnowszej analizy StatCounter przeglądarka Google Chrome zakończy sierpień z ponad 23% udziałów w światowym rynku przeglądarek. Gdyby obecny trend utrzymał się w kolejnych miesiącach, Chrome wyprzedziłoby Firefoksa na przełomie września i października, natomiast Internet Explorera w maju 2012 roku.

StatCounter zauważył dodatkowo, że internauci przechodzą na Google Chrome najczęściej w weekendy, a liczba nowych użytkowników narzędzia wzrasta coraz szybciej. Stałe udziały w światowym rynku przeglądarek utrzymują za to Opera oraz Safari, z popularnością odpowiednio 1,7% oraz 5,1%.

Najpopularniejsze przeglądarki w Polsce
fot. - Najpopularniejsze przeglądarki w Polsce
Podobnie sytuacja wygląda w naszym kraju, choć tutaj niekwestionowanym liderem jest Firefox z wynikiem 46,76%, którego pozycja w ostatnich miesiącach osłabiła się tylko nieznacznie. Większe spadki odnotował znajdujący się wciąż na drugim miejscu Internet Explorer (25,67%) do którego szybko zbliża się Chrome, zainstalowane obecnie u 16,19% polskich internautów.

>>Czytaj także: "Błyskawiczne strony" w nowej wersji Chrome


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *