W pierwszej połowie 2011 r. wiele się zmieniło wśród urządzeń i programów do przeglądania internetu. Można było zaobserwować zwycięstwo przeglądarki Firefoksa nad IE oraz efekty wprowadzenia nowego cyklu wydawniczego przeglądarki Mozilli. Tendencje na rynku urządzeń mobilnych wskazują na szybko rosnące znaczenie iPada - wynika z raportu firmy Gemius.
reklama
Raport "Trendy na rynku internetowym w I połowie 2011 roku" (j. ang.) obejmuje dane na temat rynków internetowych, gromadzone w serwisach gemiusRanking obejmujących kilkanaście krajów Europy Środkowo-Wschodniej i MENA. Dane odzwierciedlają preferencje internautów m.in. w zakresie stosowanych przeglądarek, systemów operacyjnych, urządzeń itd.
W kwietniu 2011 r. Firefox zakończył długotrwałą walkę o pierwszeństwo z przeglądarką Internet Explorer. Z raportu wynika, że obecnie Firefox zajmuje pierwsze miejsce na rynku przeglądarek, w takich krajach, jak: Polska, Bułgaria, Białoruś, Czechy, Estonia, Litwa, Łotwa, Rosja, Słowacja, Turcja, Ukraina, Węgry i region MENA.
Co ważne, przeglądarka Firefox zwiększa dystans do konkurentów. Na spadek przeglądarki MS Internet Explorer na II pozycję w rankingu miał wpływ dynamiczny wzrost popularności przeglądarki Google Chrome, który można zaobserwować od momentu jej pojawienia się na rynku.
Kolejnym czynnikiem wpływającym na sytuację na rynku przeglądarek może być wprowadzenie przez fundację Mozilla nowego cyklu wydawniczego. Ich różnorodność prawdopodobnie sprawi, że – podobnie jak miało to miejsce w przypadku kolejnych wersji Google Chrome'a – najnowsze wersje przeglądarek Firefox będą zastępowały znajdujący się na czele rankingu wcześniejszy produkt z tej samej rodziny.
W przypadku rankingu urządzeń mobilnych znaczący wpływ na jego kształt miała wyczekiwana premiera iPada w 2010 r. Od marca 2011 r., gdy wprowadzono na rynek kolejną wersję tego produktu, jego udział w rankingu odsłon mobilnych dynamicznie wzrastał.
Od czerwca 2010 r. udział odsłon mobilnych wykonanych za pomocą iPadów wzrósł o 17 punktów procentowych, co uplasowało je na trzeciej pozycji w prezentowanym rankingu. O ile rok temu odsłony wykonane na iPadach zaliczane były do wiodącej w rankingu trójki, o tyle obecnie do pozycji lidera, którą zajmuje iPhone, iPadowi brakuje jedynie 0,46 punktów procentowych.
Prawdopodobnie w kolejnych miesiącach 2011 r., w poszczególnych krajach objętych rankingiem, będziemy świadkami dominacji produktów Apple’a. Wyniki pokazują znaczące zmniejszenie udziału odsłon wykonanych przez produkty Nokii – od czerwca 2010 r. ich wynik spadł o 2,5 punktów procentowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|