Gdzie Google zarobił pieniądze w 2011 roku?

26-01-2012, 11:09

Na konto Google wpłynęło prawie 38 mld dolarów, czyli o ponad 7 mld więcej aniżeli dwa lata temu. Największy w tym udział miały firmy ubezpieczeniowe, finansowe oraz detaliczne - wynika z zestawienia firmy WordStream.

Czas zwiększonych wydatków zbliża się nieubłaganie.

>> Sprawdź konto z kartą otwartą na dzisiaj <<

0 zł za prowadzenie rachunku, użytkowanie karty debetowej i wypłaty gotówki!


Dla giganta z Mountain View jest to kolejny rok, kiedy jego zyski osiągają wartość dwucyfrową. W dalszym ciągu finansową złotą krową amerykańskiej firmy są działania reklamowe w wyszukiwarce, które odpowiadają za 96% osiągniętych profitów. Warto także dodać, że z roku na rok zwiększa się udział reklamy mobilnej w marketingu wyszukiwarek. Szacuje się, że tylko dzięki niej Google zarobił w zeszłym roku 5 mld dolarów.

Gdzie Google najwięcej zarabia?
fot. - Gdzie Google najwięcej zarabia?
Za ponad 60% zysków usług SEM Google’a odpowiada dziesięć branż. Na czele tego zestawienia stoi sektor finansowy oraz ubezpieczeniowy. Ich reklamy w wyszukiwarce przyniosły Google’owi 4 mld dolarów zysku w 2011 roku. Na dalszym miejscu plasują się: sprzedaż detaliczna (2,8 mld dolarów), podróże i turystyka (2,4 mld dolarów), edukacja, rekrutacja i szkolenia (2,2 mld dolarów) oraz branża ogrodnicza i wyposażenia wnętrz (2,1 mld dolarów).

Te wyniki mają także swoje bezpośrednie przełożenie na cenę poszczególnych słów w systemach reklamowych Google’a. Jednak - według danych firmy WordStream - do najdroższych należą te związane z sektorem ubezpieczeniowym. Frazy „self employed health insurance” (ubezpieczenie zdrowotne dla prowadzących działalność gospodarczą) oraz „cheap car insurance” (tanie ubezpieczenie OC) i „affordable life insurance” (ubezpieczenie na życie w przystępnej cenie) były warte odpowiednio 43, prawie 34 i 28 dolarów za kliknięcie.

Czytaj też: Yahoo: Musimy się starać bardziej

Nieco mniej płacono w wyszukiwarce Google’a za najpopularniejsze hasła z sektora finansowego. Do najpopularniejszych (i zarazem najdroższych) w zeszłym roku w tym segmencie należały: „credit cards for bad credit” (karty kredytowe na pokrycie toksycznego długu) oraz „refinance mortgage” (ponowna spłata hipoteki), których koszt kliknięcia wynosił 19 i 8 dolarów.

- Branża finansowa i ubezpieczeniowa nadal doceniają olbrzymi potencjał drzemiący w kampaniach SEM. Najlepsza obecnie jakość ruchu z wyszukiwarek jest rdzeniem wielu kampanii brandingowych czy sprzedażowych. Z kolei ciągle wprowadzane przez Google nowe funkcje w kampaniach reklamowych umożliwiają nadążanie za zmieniającym się środowiskiem internetowym i zachowaniami użytkowników. Mamy już narzędzia i atrakcyjny kanał. Czas na ciekawe kampanie - komentuje Marcin Kowalik, Business Development Manager firmy Zieltraffic.

Według najnowszych badań domu mediowego Mindshare prawie 83% polskich użytkowników sieci korzysta z wyszukiwarek internetowych. Ten odsetek jest wyższy aniżeli średnia światowa (wynosząca 81%).



Sprawdź, który bank może zaproponować Ci najtańsze kredyty gotówkowe, najlepsze kredyty hipoteczne, kredyty dla firm, bezpłatne konta osobiste, konta firmowe czy najlepiej oprocentowane lokaty >>
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
To warto przeczytać






  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
Jak czytać DI?
RSS
Copyright © 1998-2021 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.