Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

From zero to hero! - weekend przedsiębiorczości internetowej po raz drugi w Polsce

PATRONAT MEDIALNY 07-09-2011, 16:18

Zaledwie 54 godziny mogą okazać się dla wybranych początkiem do poprowadzenia wymarzonego biznesu. Właśnie tyle czasu mają uczestnicy projektu Startup Weekend na zebranie zespołu i stworzenie prototypu narzędzia albo usługi internetowej lub na telefony komórkowe. Taki weekend nie zdarza się często, a tym razem (7-9 października) odbędzie się w Poznaniu. Wydarzeniu patronują liderzy polskiego rynku e-commerce – platforma aukcyjna Allegro.pl i operator płatności internetowych PayU.

Inicjatywa Startup Weekend jest projektem światowym. Takie weekendy odbywają się od Stanów Zjednoczonych, przez Meksyk, Indie, Europę, Azję, aż do Japonii. W Polsce wydarzenie odbędzie się po raz drugi.

Pomysły prezentowane podczas spotkań Startup Weekend pokazują kreatywność i pozwalają ocenić potencjał biznesowy drzemiący w młodych ludziach. Najważniejsze jest jednak to, że niektóre projekty znajdują chętnych do realizacji nie tylko podczas samej imprezy, ale także po niej. Warto brać udział w takich wydarzeniach, bo pojawiają się na nich także inwestorzy, zatem są duże szanse na pozyskanie finansowania.

– Mamy nadzieję, że przedstawione pomysły będą miały szanse zaistnieć na rynku. Posiadamy rozwiązania technologiczne, które pozwalają na rozwój nowych biznesów internetowych i mobilnych, dlatego możemy wspierać młodych przedsiębiorców nie tylko doświadczeniem, ale i konkretnymi narzędziami – mówi Marcin Jabłoński, CEO PayU S.A. – Będziemy obecni podczas Startup Weekend w Poznaniu i kolejnych wydarzeń wspierających innowacyjne podejście do biznesu, bo uważamy, że należy zachęcać do bycia przedsiębiorczym, a internet czy usługi mobilne dają na to ogromne szanse – dodaje.

Pierwszego dnia imprezy (piątek) odbędą się prelekcje zaproszonych gości. Wszystkie prezentacje będą dotyczyły spraw biznesowych i przyjmą formę studiów przypadków i porad. Następnie każdy z uczestników będzie miał 90 sekund na zaprezentowanie pomysłu na biznes. Ważne jest, żeby koncepcja była mocno zorientowana technologicznie. Około 95 proc wszystkich dotychczas uruchamianych projektów to biznesy skupione w internecie lub oparte na usługach mobilnych.

Po prezentacji pomysłów odbędzie się kompletowanie zespołów. Aby projekt mógł być realizowany, pomysłodawca musi pozyskać minimum 2 współpracowników, jeżeli jest np. programistą, to dobrze, żeby dołączyli do niego grafik i człowiek od marketingu. Podczas tworzenia planu rozwoju projektu oraz rozpoczęcia jego realizacji uczestnicy będą mogli skorzystać z wiedzy mentorów.

Poznań Startup Weekend współorganizowany jest przez Fundację Kauffmana i SpeedUp Venture Capital Group. To niezwykłe wydarzenie potrwa od 7 do 9 października i odbędzie się w Pałacu Działyńskich, Stary Rynek 78/79. Udział w nim jest biletowany, organizatorzy przewidzieli miejsca dla 100 uczestników, koszt to 150 zł.

Więcej informacji na stronie www.poznan.startupweekend.org oraz na Facebooku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR