Ponad 100 tys. wniosków złożyli już płatnicy składek do prowadzonego przez ZUS Elektronicznego Urzędu Podawczego. Firmy mogą np. w ten sposób pytać, czy zalegają ze składkami.
Przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z możliwości przesyłania do ZUS dokumentów drogą elektroniczną. Wirtualnym inspektoratem, w którym można złożyć wniosek, jest Elektroniczny Urząd Podawczy (EUP), który jest dostępny na stronie internetowej ZUS pod adresem www.eup.zus.pl.
Za jego pośrednictwem można przesłać dziewięć rodzajów wniosków. Taką drogą najczęściej składane są wnioski: o udostępnienie danych ze zbiorów ZUS (ZUS-EKS), o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek (ZUS-EWN) oraz ustalenie przekroczenia rocznej granicy podstawy wymiaru składek (ZUS-EPW).
Wpływają też pierwsze wnioski o układ ratalny (ZUS-EUR) oraz umorzenie należności z tytułu składek (ZUS-EUN). Te ostatnie dokumenty są przyjmowane drogą elektroniczną EUP od kwietnia.
Więcej szczegółów w Gazecie Prawnej w artykule pt. Firmy starają się o ulgi w ZUS przez internet
Bożena Wiktorowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|