Filmy DVD wkrótce przerywane reklamami
Blok reklamowy w środku filmu odtwarzanego z płyty DVD? W niedalekiej przyszłości całkiem możliwe. IBM złożył już wniosek o zastrzeżenie takiego pomysłu do amerykańskiego urzędu patentowego.
reklama
Przed treściami reklamowymi uciec coraz trudniej - być może spotów promocyjnych nie unikniemy wkrótce również podczas oglądania filmów z płyt DVD.
IBM zamierza opatentować technologię umożliwiającą integrację treści reklamowych z filmami zakupionymi na popularnym nośniku danych. Jak czytamy we wniosku koncernu, blogi reklamowe będą mogły być odtwarzane bezpośrednio z płyty, bądź pobierane przez odtwarzacz DVD z internetu.
W tej opcji reklamodawcy mogliby więc na bieżąco zlecać swe spoty dopasowane do oglądanego przez klienta filmu.
Jaki skutek może mieć wprowadzenie przez IBM wspomnianej technologii, prócz dodatkowej irytacji fanów kina? Przede wszystkim stworzenie nowej oferty tanich, bądź nawet darmowych nośników DVD.
Filmy finansowane byłyby tym samym dzięki wpływom z reklam, które po pewnym czasie od zakupu miałyby przestać się ukazywać. Dla wszystkich, którzy od samego początku nie będą chcieli oglądać danego dzieła z przymusowymi przerwami, udostępniona zostanie opcja ich deaktywacji (oczywiście - za dodatkową opłatą).
Amerykańska branża filmowa już wykazała zainteresowaniem nowym pomysłem IBM, widząc w technologii dodatkowe źródło swych dochodów.
Udostępnianie filmowych materiałów za darmo (w zamian za dodanie treści reklamowych) testowane jest coraz szerzej również w internecie, jako jedyna realna alternatywa wobec nielegalnej wymiany w sieciach p2p.
W ramach takich serwisów jak Joost, bądź Hulu internauci otrzymują dostęp do szerokiej oferty nadawców telewizyjnych, przeplatanej spotami od sponsorów.
Próby i ograniczenia (jak w przypadku NBC Direct) dość szybko jednak mogą stać się wystarczającym powodem, aby stracić zainteresowanie legalną ofertą.