Czy Facebook zdetronizuje Google? Jest to możliwe, gdyż sewisowi społecznościowemu znacznie szybciej przybywa użytkowników niż wyszukiwarce.
reklama
Facebook, największy serwis społecznościowy, zdaje się zmierzać ku pierwszemu miejscu w zestawieniu pod względem liczby unikalnych użytkowników. Zajmujący obecnie trzecie miejsce serwis znacznie szybciej zyskuje nowych użytkowników niż Google i Yahoo.
Firma Compete opublikowała dane dotyczące liczby użytkowników za maj 2009 roku. Wynika z nich, że w ciągu miesiąca Facebookowi przybyło 8,54 proc. użytkowników, podczas gdy Google i Yahoo musiały zadowolić się wzrostami odpowiednio o 4,23 i 3,38 proc. O potędze serwisu społecznościowego niech świadczy jednak fakt, że w ciągu roku liczba unikalnych użytkowników wzrosła o blisko 254 proc. W tym czasie największa wyszukiwarka zyskała mniej niż 7,5 proc., a Yahoo niecałe 3 proc.
Według Compete Facebook ma obecnie 113 mln użytkowników, Yahoo - 135,4 mln, natomiast Google - 145,4 mln. To także trzeci miesiąc z rzędu, gdy Facebook powiększa swoją przewagę nad serwisem MSN.com.
Najbardziej spektakularnym wzrostem w ciągu ostatniego roku może pochwalić się jednak Twitter - 1043 proc. musi robić wrażenie. To w dużej mierze efekt ostatnich miesięcy, które dla tego serwisu były przełomowe. Wyścig o to, czyj profil, jako pierwszy, obserwowany będzie przez milion osób, spekulacje odnośnie możliwego przejęcia czy wizyta jego twórców w programie Oprah Winfrey przysporzyły Twitterowi wielu nowych użytkowników. Jednak ostatni miesiąc przyniósł wzrost zaledwie o 1,5 proc.
Czy zatem Google zostanie zdetronizowane? Wiele na to wskazuje. Różnica między serwisami wciąż pozostaje jednak znaczna, więc minąć może jeszcze kilka miesięcy, zanim dojdzie do zmiany na stanowisku lidera zestawienia. W tym jednak czasie może naprawdę wiele się zdarzyć.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*