Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook wpuści dzieci i się zacznie - mama, kup mi apkę!!!

04-06-2012, 10:51

Technologia pozwalająca dzieciom poniżej 13 roku życia na korzystanie z Facebooka może być nowym celem najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Chodzi o to, aby rodzic miał pewien wpływ na konto dziecka. Poza tym dziecko będzie mogło wyłudzać od rodzica płatny dostęp do aplikacji.

Informacje o kontach Facebooka dla dzieci podał wczoraj Wall Street Journal. Gazeta dowiedziała się, że Facebook rozważa wprowadzenie kont dla dzieci poniżej 13. roku życia, które będą połączone z kontami rodziców.

Rodzice będą mogli wpływać na to, kogo dziecko dodaje do znajomych i z jakich aplikacji korzysta. Ponadto rodzice będą mogli wykupić dziecku dostęp do aplikacji płatnych. Już się cieszycie, drodzy rodzice? Facebook ponoć prowadzi rozmowy z takimi firmami, jak Disney, co może oznaczać nie tylko chęć wypracowania najlepszych praktyk, ale także usług, za które rodzice będą mogli płacić (zob. WSJ, Facebook Explores Giving Kids Access).

Czytaj: UE chce stworzyć dzieciom "bezpieczne środowisko" w sieci?

Choć rodziców może szokować pomysł tworzenia nowego narzędzia terroru, najbardziej niepokojąca jest w tym przypadku kwestia prywatności. Dzieci w serwisach społecznościowych czasem mówią o sobie zbyt dużo, nawiązują dziwne kontakty, są po prostu problemowe. Dziećmi interesują też regulatorzy i media. Można być pewnym, że jeśli Facebook wprowadzi konta dziecięce, natychmiast znajdzie się pod lupą władz i będzie to okazja do wyciągania na światło dziennie najmniejszych nawet zaniedbań.

Z drugiej strony już dziś wiele dzieci poniżej 13. roku życia może korzystać z Facebooka. Oficjalnie problem nie istnieje, bo przecież Facebook nie pozwala dzieciom na rejestrację Praktycznie problem jest, ale wprowadzenie kont dla dzieci mogłoby wybielić tę dziecięcą "szarą strefę" i możliwe byłoby kontrolowanie jej. Swojego czasu Komisja Europejska zauważała, że największym problemem dzieci w internecie jest to, że internet to medium z zasady dla dorosłych, brakuje w nim odpowiednich treści.

Facebook prawdopodobnie potrzebuje dzieci, aby zapewnić sobie wzrost. Przed giełdowym debiutem giganta ujawniono, że jeśli chodzi o tempo wzrostu liczby użytkowników, to Facebook swój szczytowy moment ma już za sobą. Dzieci mogłyby pomóc utrzymać tempo wzrostu, a poza tym są one wdzięcznym celem dla reklamodawców. 

Facebook, jak każda firma z Doliny Krzemowej, pracuje nad wieloma rzeczami i wprowadza w życie tylko część z nich. Facebook dziecięcy może być tylko eksperymentem, ale Facebook ma powody, aby traktować ten eksperyment poważnie. 

Czytaj: Facebook zaproponuje Operę zamiast Chrome?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: WSJ