Czy ludzie będą wchodzić na Facebooka, aby poczytać wiadomości? Gigant może na to liczyć i prawdopodobnie pracuje swoim czytnikiem newsów.
reklama
Oficjalnie Facebook jeszcze nie ogłosił, że pracuje nad czytnikiem newsów, informacje o takim projekcie podaje natomiast Wall Street Journal.
Zdaniem gazety społecznościowy gigant już od roku rozwija projekt o nazwie Reader, który ma prezentować treści z Facebooka w nowy wizualnie sposób, dostosowany do konsumpcji artykułów. WSJ dowiedział się też, że Reader nieco przypomina aplikację Flipboard (zob. WSJ, Facebook, With a Focus on Mobile, Works on Project for News Via Users).
Newsy na tablecie - fot. ze Shutterstock.com
Facebook oczywiście nie komentuje doniesień WSJ, ale trudno uwierzyć, aby jego twórcy nie brali pod uwagę korzyści wynikających z posiadania czytnika newsów. Po pierwsze, byłby to sposób, aby skłonić ludzi do częstszego korzystania z Facebooka. Po drugie, czytnik od Facebooka byłby wspomagany społecznościowo, a to oznacza więcej zbierania informacji o tym, co kto czyta.
Ponadto Facebook byłby postrzegany jako bardziej wszechstronne narzędzie, może nawet istotne źródło informacji. To wiele zmienia dla reklamodawców.
Facebook nie od dziś dąży w tę stronę. Niecałe dwa tygodnie temu serwis ogłosił wprowadzenie hashtagów, które umożliwiają posortowanie wpisów ze względu na ich tematykę. W ten sposób Facebook stworzył sobie warunki, aby w przyszłości stać się narzędziem do śledzenia najbardziej nośnych w sieci tematów, podobnie jak Twitter.
Również wprowadzona na początku tego roku wyszukiwarka Graph Search ma być narzędziem, które zmienia Facebooka w źródło informacji o świecie, a nie tylko źródło informacji o znajomych. Czytnik newsów to logiczny, następny krok.
Czytaj także: Klon Google Readera od Digg będzie gotowy za tydzień. Ma być prosty, z płatnymi dodatkami
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Handel alkoholem w sieci - jak go regulować? Przydałaby się szersza debata
|
|
|
|
|
|