Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Europejczycy coraz bardziej świadomi ochrony danych osobowych

08-02-2011, 20:13

Już 85% Europejczyków uznaje kwestię ochrony danych osobowych za bardzo ważną - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Nokia Siemens Networks w pięciu państwach europejskich o różnym poziomie rozwoju gospodarczego.

Największą obawę wśród badanych budzi możliwość zdobycia i wykorzystania kluczowych informacji o nich przez osoby do tego nieuprawnione. W ubiegłym roku 85% respondentów nie zawahało się poprosić o dodatkowe zabezpieczenia, kiedy ochrona ich danych została naruszona.

Z badania wynika także, że mimo istniejących zabezpieczeń ponad 60% Europejczyków uważa, że nie jest w stanie kontrolować przepływu swoich danych osobowych. Badani największą wagę przywiązują do ochrony danych związanych z ich kartami kredytowymi, adresu zamieszkania i zdjęć. Z drugiej strony aż 40% ankietowanych jest gotowych udostępnić wszystkie konieczne dane osobowe, jeśli firma zaproponuje im lepiej dobraną ofertę.

Wśród instytucji, które w opinii Europejczyków najlepiej chronią poufne informacje, znalazły się banki i operatorzy usług telekomunikacyjnych.

>> Czytaj także: Ustawa o ochronie danych osobowych wymaga mocnego odświeżenia

– Przeprowadzone badanie pokazuje, że Europejczycy coraz większą wagę przywiązują do ochrony danych osobowych. Mimo to są gotowi zgodzić się na ich przetwarzanie, jeśli uzyskają korzystniejszą ofertę. Jest to jeden z powodów, dla którego firmy będą inwestować w rozwój usług spersonalizowanych – wnioskuje dr Radomir Grucza, prezes Nokia Siemens Networks w Polsce.

Badanie zostało przeprowadzone w ostatnim kwartale 2010 roku we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Rumunii na reprezentatywnej grupie ponad 5 tysięcy osób w wieku 14-64 lat.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *