Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Euro-Label poręczy za sklepy internetowe

redakcja 19-10-2010, 08:52

Certyfikat na stronie sklepu ma podnieść jego rangę i zapewnić klientów o bezpieczeństwie transakcji. Euro-Label radzi też, co zrobić, by nie zostać oszukanym w sklepie internetowym.

robot sprzątający

reklama


Według Euro-Label ponad 60% sklepów internetowych nie podaje informacji na temat dostępności towarów i nie umieszcza w jednym miejscu sumarycznej kwoty transakcji.

Co zrobić, żeby nie zostać oszukanym w sklepie?

Zanim dokonamy zakupu musimy dokładnie poznać sklep – sprawdzić, czy na jego stronie podana jest pełna nazwa przedsiębiorstwa, wszystkie dane właścicieli lub zarządu, adres prowadzenia działalności i rejestracji, organ rejestrowy i numer rejestru. Należy również dokładnie przeanalizować regulamin pod kątem praw konsumenta, jakie powinien zawierać.

>> Czytaj też: Ceneo chce postawić na bezpieczeństwo zakupów

Sonda
Czy certyfikat na stronie sklepu zwiększa jego bezpieczeństwo?
  • Tak
  • To zależy od firmy przyznającej certyfikat
  • Nie
  • Nie mam zdania
wyniki  komentarze

Trzeba upewnić się, że nasze dane będą przekazane do sklepu i przechowywane w bezpieczny sposób, a płatność dokonywana w sposób online będzie odpowiednio zabezpieczona przez protokół https. Dopiero wtedy możemy przejść do zapoznania się z opisem towaru, jaki zamierzamy nabyć – sprawdzenia, czy podane ceny są kwotami brutto, przeanalizowania dodatkowych kosztów i terminu dostawy.

Certyfikaty bezpieczeństwa

Sprawdzenie, czy zakup produktu w danym sklepie internetowym jest bezpieczny, jest czasochłonne. Czas ten zdecydowanie skraca się, jeśli sklep posiada certyfikat bezpieczeństwa nadawany mu przez niezależne instytucje.

logo Euro-Label- Przyznajemy go (certyfikat - przyp. red.) jedynie firmom, które przejdą z wynikiem pozytywnym audyt certyfikacyjny. W jego trakcie weryfikujemy wiele aspektów, np. czy sklep respektuje przepisy o ochronie danych osobowych. Sprawdzamy, czy warunki sprzedaży są opisane na stronie i będą dla klienta zrozumiałe, czy dostarczany produkt jest zgodny z zamówieniem i czy w przypadku nieprawidłowości transakcji sprzedawca stosuje procedurę rozpatrywania skarg – mówi Kinga Szewczyk z Instytutu Logistyki i Magazynowania, jednostki przyznającej sklepom internetowym certyfikat Euro-Label.

>> Czytaj też: Wtyczka Web of Trust wskaże zaufaną stronę lub sklep

Euro-Label posiada oddziały w sześciu krajach w Europie, m.in w Niemczech, Austrii i Francji. W Polsce taki certyfikat posiadają tylko 22 sklepy, co wynika z kosztów związanych z audytem i początkami firmy na naszym rynku.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *