Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Email Marketing Automation - jak w prosty i darmowy sposób zwiększyć dochody swojego biznesu przy pomocy email marketingu?

Freshmail 01-04-2016, 13:14

Dzięki możliwościom zaawansowanej personalizacji oraz precyzyjnego targetowania, email marketing jest jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. W porównaniu do gigantów social media jest 40 razy skuteczniejszy* w pozyskiwaniu nowych klientów a w przypadku ecommerce odpowiada za 15.6% odbywających się transakcji**. Automatyzacja wysyłek email marketingowych pozwoli Ci jeszcze skuteczniej dobierać i targetować kampanie, zwiększając ich skuteczność. Sprawdź jak możesz wykorzystać Email Marketing Automation w swoich codziennych działaniach, aby budować lojalność klientów i zwiększyć dochody swojego biznesu.

marketing automation

 

Czym jest a czym nie jest Email Marketing Automation?

Email Marketing Automation to system automatyzowania wysyłek email marketingowych w oparciu o rzeczywiste akcje, które podjęli ich odbiorcy na Twojej stronie www. Wykorzystuje on mechanizm działania autoresponderów, czyli wiadomości email wyzwalanych automatycznie pod wpływem określonego zdarzenia. Może to być, np. kliknięcie przez odbiorcę w dany link, otwarcie wybranej kampanii czy zrealizowanie na stronie www danego celu.

Email Marketing Automation pozwala śledzić zachowanie odbiorców mailingu na Twojej stronie internetowej w oparciu o dwa rodzaje danych:

  1. Ruch odbiorców w czasie rzeczywistym przechodzący z mailingu na Twoją stronę internetową. Wykorzystasz w tym celu kody trackingowe.
  2. Aktywność odbiorców, których ruch pochodzi także z innych źródeł niż mailing. Wykorzystasz do tego integrację FreshMaila z Google Analytics.

Email Marketing Automation wymaga połączenia dwóch mechanizmów: systemu do email marketingu oraz platformy do analityki internetowej, która umożliwi monitoring aktywności odbiorców na stronie www.

Po zaimplementowaniu kodów trackingowych na Twojej stronie internetowej lub integracji z Google Analytics wystarczy wysłać do subskrybentów wiadomość aktywacyjną. Zachowania na stronie www osób, które klikną w zawarty w kampanii link będą od tej pory sparowane z ich adresami email. Z poziomu systemu FreshMail zweryfikujesz, które z ustalonych przez Ciebie ścieżek konwersji zostały zrealizowane, które strony wyświetlili odbiorcy oraz jakie treści są dla nich najbardziej angażujące.

Korzyści, jakie daje Ci automatyzacja email marketingu

Dzięki Email Marketing Automation nie tylko zobaczysz jak adresaci zareagowali na Twój mailing, ale również poznasz ich kolejne aktywności na swojej stronie internetowej. Dowiesz się, które treści mają potencjał sprzedażowy i które z nich są najatrakcyjniejsze dla odbiorców. Co więcej, zyskasz narzędzie, dzięki któremu użyjesz ich w odpowiednim momencie by skłonić odbiorcę do konwersji. 

Automatyzacja Twoich wysyłek z Email Marketing Automation jest całkowicie darmową funkcją systemu FreshMail. W porównaniu do kosztów zewnętrznych narzędzi, które oferują tego typu usługi będzie to spora oszczędność. Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, iż autorespondery nie są wysyłane do całej listy mailingowej, a jedynie do odbiorców, którzy podjęli konkretną aktywność na Twojej stronie masz pewność, że dodatkowe wiadomości otrzymują tylko klienci w kluczowych momentach sprzedażowych.

google analytics autorespondery

Korzystając z Email Marketing Automation oraz dedykowanych autoresponderów zapewniasz swoim odbiorcom ciągłość komunikacji (bez względu na porę dnia) oraz szybką reakcję na ich działania. Nie ważne jak wielu użytkowników na raz podejmie daną akcję, system do email marketingu zawsze zareaguje przesyłając odpowiednio dobrany i spersonalizowany komunikat.

Przeprowadzenie integracji FreshMaila z Google Analytics, niezbędnej do korzystania z pełni funkcjonalności Email Marketing Automation, nie zajmie Ci dłużej niż 20 minut. Raz ustawiony mechanizm autoresponderów działa, aż do momentu zatrzymania wysyłek bez Twojej dalszej ingerencji, oszczędzając czas.

 

Jak wykorzystać Email Marketing Automation w działaniach email marketingowych by zwiększyć sprzedaż?

W zależności od branży, grupy docelowej oraz efektów jakie chcesz osiągnąć, możesz wykorzystywać mechanizm Email Marketing Automation na kilka sposobów. Użyj go, aby zwiększyć ilość odwiedzin swojego bloga, edukować rynek w oparciu o treści, które przyspieszą decyzje zakupowe klientów lub skłonić ich do wykonania transakcji.

Lead nurturing, czyli wygrzewanie leadów

Najprostszą formą automatyzacji Twoich działań email marketingowych jest wykorzystanie wiadomości powitalnych i cykli autoresponderów wysyłanych bezpośrednio po zapisaniu nowego odbiorcy do listy mailingowej. Jest to moment, w którym Twój lead jest „najcieplejszy”. Wykorzystaj ten fakt i podejmij dodatkowe działania by skłonić odbiorcę do zakupu lub by zaangażować go w komunikację. Tego typu wiadomości aktywizujące, wysyłane na początku relacji mają 50% wskaźnik Open Rate. Ich wysoka otwieralność świadczy o dużym potencjale sprzedażowym.

Taka wysyłka może zostać przeprowadzona jako pojedyncza kampania lub cykl następujących po sobie wiadomości. W pierwszym przypadku wykorzystaj zniżkę na pierwsze zakupy lub kod na darmową dostawę. Pamiętaj, że wiadomość, której odbiorca się nie spodziewa, mocniej wpłynie na jego spontaniczną reakcję jak, np. pierwszy zakup.

W wygrzewaniu leadów pomogą też dodatkowe informacje, które doślesz odbiorcy, by przesunąć go w dół lejka sprzedażowego. Może to być, np. automatycznie wysyłany cykl poradnikowy. Każda z wiadomości powinna zawierać niezbędne informacje o produktach, które oferujesz, opinie klientów czy rabat. W tym celu możesz ustawić kilka autoresponderów, które będą automatycznie wysyłane po 1, 2, 3 itd. dniach od zapisu.

program powitalny w e-commerce

Reakcja na porzucenie koszyka

Zjawisko porzucania koszyków to problem, z którym mierzy się wielu właścicieli ecommerce. Dzięki Email Marketing Automation zyskasz dodatkowe możliwości skłonienia klientów do powrotu na stronę i dokonania zakupu. Wklejając kody trackingowe na odpowiednie podstrony w swoim serwisie zweryfikujesz, którzy z nich zrealizowali ścieżkę konwersji a resztę zaktywizujesz do zakupu wykorzystując spersonalizowaną, bezpośrednią wysyłkę. Jeśli dany klient wyświetlił, np. kilka podstron produktu, następnie stronę z cennikiem, ale nie doszedł do strony potwierdzającej zakup, zostanie do niego wysłany autoresponder z przypomnieniem o rozpoczętej transakcji czy dedykowanym kodem na darmową dostawę.

 

Skłonienie do zakupu

Dzięki integracji FreshMaila z Google Analytics zyskujesz zaawansowane możliwości monitorowania celów, czyli każdego ukończonego przez użytkownika działania na stronie. Posiadając takie informacje możesz docierać z odpowiednim komunikatem do odpowiednich odbiorców, w odpowiednim czasie. Definiując własne cele w Google Analytics możesz śledzić dowolną ścieżkę konwersji, którą określisz. Możesz weryfikować np. czas spędzony przez użytkownika na określonej podstronie, czy został wypełniony dany formularz zapisu, pobrany plik czy każdą nową rejestrację w serwisie.

Przykładowo, jeśli dany odbiorca spędził ponad 3 minuty na stronie z konkretnym produktem lub pobrał dodatkowy plik z testymonialami klientów, FreshMail dośle mu autoresponder z informacjami na jego temat lub ofertą podobnych produktów w niższej cenie.

Email Marketing Automation daje Ci zupełnie nowe możliwości precyzyjnego targetowania wysyłek do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie. Oszczędza tym samym Twój czas i pieniądze. Na podstawie realizacji określonych celów, łatwo stworzysz dedykowaną komunikację, która skłoni klientów do zakupu, zwiększając tym samym dochody Twojego biznesu. Bez względu na to, czy prowadzisz bloga czy własny sklep internetowy jest to darmowe narzędzie o bardzo niskim progu wejścia, które zaoszczędzi Ci niepotrzebnej pracy w przyszłości.


Joanna Wójcik freshmail

 

 

O autorze: 

 

Joanna Wójcik objęła we FreshMailu stanowisko Content Managera. Wielbicielka nowych mediów i społeczności internetowych, z którymi prowadzi komunikację w imieniu firmy. Odpowiada za tworzenie angażujących treści edukacyjnych, którymi dzieli się na blogu FreshMaila oraz podczas konferencji branżowych.

 

 

Źródła:

* http://www.mckinsey.com

** http://blog.custora.com


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING