Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Elektronika tańsza w Sieci nawet o 20%

21-05-2008, 10:08

Tradycyjne sklepy ze sprzętem RTV i AGD coraz częściej służą jedynie jako wystawy. Klienci chętnie oglądają tam sprzęt, ale kupują go w internecie. Dzieje się tak, bo w Sieci jest naprawdę dużo taniej – wynika z badań firmy MillwardBrown SMG/KRC.

robot sprzątający

reklama


Badanie przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC objęło dziewięć sklepów internetowych wyspecjalizowanych w elektronice użytkowej (Agito.pl, Euro.com.pl, Hoopla.pl, Komputronik.pl, Max24.pl, Medilider.pl, Megamedia.pl, Neo24.pl, Zadowolenie.pl) oraz po trzy warszawskie markety z pięciu tradycyjnych sieci handlowych (Avans, Electroworld, Euro RTV-AGD, MediaMarkt, Saturn). We wszystkich sklepach badanie zostało przeprowadzone jednego dnia – 9 kwietnia 2008 r. W zestawieniu ujęto 206 produktów podzielonych na dziewięć kategorii.

Z analizy wynika, że zakupy w sieci są średnio o 12% tańsze niż w "realu". W przypadku niektórych urządzeń taka różnica oznacza nawet kilkaset złotych. Kupując telewizor czy komputer w internecie oszczędzimy jednak nawet 20%

Jak pokazało badanie, w niektórych kategoriach różnice w cenach popularnych produktów sięgają nawet 40%. Np. przy zakupie telewizora Samsung 32'' LCD możemy wydać 2276 zł w najtańszym sklepie internetowym, lub nawet 3099 zł w najdroższym wśród sklepów stacjonarnych.

Podobne różnice zanotowano w przypadku aparatów fotograficznych (Canon PowerShot SX100 IS od 737 zł w sklepie internetowym z najtańszą ofertą tego typu do 1099 zł w Euro RTV-AGD) czy sprzętu AGD (lodówka LG GR B359 PVQA od 1392 zł w w sklepie internetowym z najtańszą ofertą tego typu do 1949 zł w MediaMarkt). Dlatego zawsze warto przed udaniem się do sklepu sprawdzić ceny w Sieci.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: SMG/KRC, Agito