Ekskluzywne reklamy kontekstowe
NetSprint.pl oraz Wirtualna Polska wprowadzają na rynek reklamy internetowej nowy produkt - Adkontekst Exclusive, reklamę kontekstową, która oprócz typowego tekstu reklamowego zawiera dodatkowo elementy graficzne.
Adkontekst Exclusive, podobnie jak tradycyjna reklama tekstowa w sieci kontekstowej, dopasowuje się do treści artykułów i stron internetowych, a także do charakteru całego serwisu. W praktyce oznacza to, że reklama pojawia się tylko na stronach powiązanych tematycznie z jej zawartością.
W odróżnieniu od tradycyjnej formy tekstowej, która pozwala na emisję np. trzech reklam w ramach jednej kreacji, Adkontekst Exclusive umożliwia wyświetlanie na serwisach partnerskich tylko jednej reklamy.
Podobnie jak tekstowe reklamy kontekstowe, nowa forma reklamy jest rozliczana w modelu Pay Per Click (PPC), w którym reklamodawca płaci jedynie za faktyczne kliknięcia w reklamę, a nie za odsłony.
Jak w konkurencyjnych systemach, tak i w przypadku Adkontekst Exclusive reklamodawca sam deklaruje cenę, jaką chce zapłacić za kliknięcie. Minimalna kwota to 50 groszy netto. Im wyższa cena, tym częściej reklama będzie prezentowana.