Jeżeli podczas wakacji np. kupiliśmy wadliwy towar, mamy problemy z wynajmem samochodu, zakwaterowaniem w hotelu, nasz lot się opóźnia, dzięki aplikacji „ECC-Net: Travel” możemy mieć szybki dostęp do porad i podpowiedzi, jak w danej sytuacji się zachować. I to w 25 językach.
reklama
Specjalnie w czasie okresu urlopowego Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) uruchomiło aplikację mobilną „ECC-Net: Travel”. Aplikacja pomaga konsumentom radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas ich wakacji za granicą. „ECC-Net: Travel” zapewnia wiedzę prawną i wsparcie językowe (bezpośrednie tłumaczenie praw konsumenckich na 25 języków).
Aplikacja jest skoncentrowana wokół kilku podstawowych tematów: zakupy, wynajem samochodów, zakwaterowanie w hotelu, opieka medyczna, środki transportu (lotniczy, kolejowy autokarowy i morski). W sekcji „Dobrze wiedzieć” znajdują się inne przydatne informacje, np. ważne numery telefonów i dane kontaktowe niezbędne w sytuacjach kryzysowych.
Aplikacja jest bezpłatna i działa również w trybie offline, dzięki czemu unikniemy pułapki roamingu. Jest dostępna dla urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym iOS, Android i Windows Phone. Do pobrania:
Języki, w których dostępna jest aplikacja: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, holenderski, islandzki, litewski, łotewski, maltański, niemiecki, norweski, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski oraz włoski.
- Dziś podróżowanie po Europie stało się powszechne, a związku z tym pojawiają się konsumenckie problemy o charakterze transgranicznym. Narzędzie skomponowane przez sieć ECC-Net przychodzi z pomocą w sytuacjach, kiedy nie wiemy, jakie prawa nam przysługują a na dodatek nie znamy języka przedsiębiorcy. Jest to darmowa i szybka pomoc! - podkreśla Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.
Aplikacja „ECC-Net: Travel” została oficjalnie udostępniona podczas konferencji prasowej 2 lipca 2014 r. w Parlamencie Europejskim w Strasburgu, w której uczestniczył Komisarz ds. Polityki Konsumenckiej Neven Mimica. Jest ona wspólnym projektem wszystkich 30 centrów należących do ECC-Net. W każdym państwie członkowskim UE oraz w Norwegii i Islandii istnieje bowiem Europejskie Centrum Konsumenckie, współfinansowane przez Unię Europejską.
Czytaj także: Coraz więcej Polaków kupuje polisy turystyczne
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|