Światowy gigant aukcyjny zamknie swoje biuro w Polsce i przeprowadzi reorganizację, dzięki której struktura firmy ma być uproszczona. eBay zapewnia, że nie będzie zmian w Dziale Obsługi Klienta, który w dalszym ciągu będzie udzielać pomocy kupującym i sprzedającym na eBay.pl.
eBay przeprowadza centralizację na poziomie Europy. Nowo powstałe zespoły będą odpowiadać za poszczególne regiony, a nie za jeden kraj. Firma uważa, że dzięki reorganizacji oddziałów w Europie, serwis stanie się łatwiejszy w obsłudze, bezpieczniejszy oraz bardziej spójny.
Strona eBay.pl nie ulegnie w związku z tym żadnym modyfikacjom. Nie będzie również zmian w Dziale Obsługi Klienta.
Z wpisu na blogu eBay Ink wynika, że gigant zamierza zwolnić na całym świecie około 1 tys. pracowników. Niektóre osoby będą przenoszone do innych placówek firmy lub do serwisów PayPal czy Skype.
Dziennik Internautów rozmawiał na ten temat z rzecznikiem eBay.pl Karolem Świtałą. Zapis rozmowy poniżej:
DI: Czy eBay zamyka tylko biuro decyzyjne w Polsce, a obsługa klientów pozostanie na miejscu, czy też wszystko zostanie przeniesione poza Polskę?
Karol Świtała: Biura obsługi Klientów były od samego początku zlokalizowane w innych krajach. Polski eBay od samego początku był bardziej "kosmopolityczny” od pozostałych oddziałów. Zmiany w żaden sposób nie wpłyną na poziom i ciągłość poziomu tych usług.
Jakie były wyniki polskiego biura eBay?
Odnotowaliśmy wzrost rzędu 80% rok do roku, czyli rośliśmy kilka razy szybciej niż rynek.
Na czym polega "uproszczenie struktur europejskich"? Czy jakieś biura pozostaną w Polsce? Dlaczego np. nie pozostawiono biura w Polsce obsługującego Europę Centralną i wschodnią?
Polska jest jedynym krajem w regionie Europy Centralnej i Wschodniej, gdzie działa eBay. Uproszczenie polega po prostu na tym, że zamiast setek ośrodków decyzyjnych stworzymy 3 w Zurychu, Bernie i Londynie. To nam pozwoli szybko reagować na zmieniający się rynek, wprowadzać skutecznie innowacje. Taka jednostka będzie w stanie myśleć bardziej strategicznie i długofalowo. Rozbicie decyzyjności na wszystkie europejskie kraje spowalniało ten proces i hamowało dalszy rozwój. Może to śmiała parabola, ale proszę spojrzeć na UE.
Ilu ludzi z polskiego biura może stracić pracę w wyniku reorganizacji?
Możliwe, że nikt. Staramy się jak najszybciej zakończyć wewnętrzną rekrutację. Jednak dopóki nie porozmawiamy z każdym pracownikiem w każdym z krajów, gdzie działa eBay, nie będziemy w stanie powiedzieć, kto zostanie przeniesiony, kto trafi do Skype, a kto do PayPal, kto wreszcie odejdzie. Kiedy wszyscy się zadeklarują, nastąpi podział stanowisk.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*