Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-sprzedawcy nieświadomi standardów płatności wchodzących w życie w przyszłym roku

17-12-2018, 23:04

Badanie, obejmujące ponad 300 europejskich sprzedawców online, wskazuje, że 75% z nich nie jest świadomych nowych standardów dotyczących płatności, które wejdą w życie we wrześniu przyszłego roku. Wprowadzenie standardu EMV 3-D Secure (EMV 3DS) ma być początkiem nowej ery bezpieczeństwa transakcji online.

robot sprzątający

reklama


Nowy standard pozwala na silne uwierzytelnienie klienta (ang. strong customer authentication — SCA) dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, takich jak biometria. Obecnie według wyników badania Mastercard zaledwie 14% spośród ankietowanych europejskich e-sprzedawców stosuje jakąkolwiek metodę silnego uwierzytelnienia, a 51% stwierdziło, że nie mają żadnych planów związanych z jego wdrożeniem lub że będą na to gotowi po wrześniu 2019 r. 

Zgodnie z europejską dyrektywą PSD2 silne uwierzytelnienie klienta (SCA) będzie obowiązkowe od września 2019 r. Zanim to jednak nastąpi, sprzedawcy online powinni przygotować się do wprowadzenia zmian w sposobie przetwarzania płatności.

Podpowiadamy dwa działania, które należy wykonać jeszcze przed latem 2019 r.:

1. Skontaktuj się ze swoim agentem rozliczeniowym lub dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że twój sklep online będzie gotowy na zmiany w prawie. Zapytaj go też, od kiedy będzie oferował usługę uwierzytelnienia płatności Mastercard Identity Check, zgodną ze standardem 3DS EMV.

2. Przygotuj swoich klientów. Poinformuj ich, że będziesz wprowadzać zmiany w procesie płatności, podkreślając korzyści, jakie dzięki temu otrzymują (brak konieczności pamiętania haseł i możliwość zmniejszenia ryzyka oszustw).

Źródło: Mastercard


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *