Badanie, obejmujące ponad 300 europejskich sprzedawców online, wskazuje, że 75% z nich nie jest świadomych nowych standardów dotyczących płatności, które wejdą w życie we wrześniu przyszłego roku. Wprowadzenie standardu EMV 3-D Secure (EMV 3DS) ma być początkiem nowej ery bezpieczeństwa transakcji online.
reklama
Nowy standard pozwala na silne uwierzytelnienie klienta (ang. strong customer authentication — SCA) dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, takich jak biometria. Obecnie według wyników badania Mastercard zaledwie 14% spośród ankietowanych europejskich e-sprzedawców stosuje jakąkolwiek metodę silnego uwierzytelnienia, a 51% stwierdziło, że nie mają żadnych planów związanych z jego wdrożeniem lub że będą na to gotowi po wrześniu 2019 r.
Zgodnie z europejską dyrektywą PSD2 silne uwierzytelnienie klienta (SCA) będzie obowiązkowe od września 2019 r. Zanim to jednak nastąpi, sprzedawcy online powinni przygotować się do wprowadzenia zmian w sposobie przetwarzania płatności.
Podpowiadamy dwa działania, które należy wykonać jeszcze przed latem 2019 r.:
1. Skontaktuj się ze swoim agentem rozliczeniowym lub dostawcą usług płatniczych, aby upewnić się, że twój sklep online będzie gotowy na zmiany w prawie. Zapytaj go też, od kiedy będzie oferował usługę uwierzytelnienia płatności Mastercard Identity Check, zgodną ze standardem 3DS EMV.
2. Przygotuj swoich klientów. Poinformuj ich, że będziesz wprowadzać zmiany w procesie płatności, podkreślając korzyści, jakie dzięki temu otrzymują (brak konieczności pamiętania haseł i możliwość zmniejszenia ryzyka oszustw).
Źródło: Mastercard
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|