Serwis OpisyProduktów.pl przeprowadził kolejne badanie rynku e-commerce sprawdzające, jakimi czynnikami kierują się sklepy internetowe przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu danego produktu do swojej oferty. Jak pokazują wyniki, najważniejszym czynnikiem, aby posiadać produkt w asortymencie, dla większości sklepów jest ciągłość dostaw.
reklama
- Ponieważ chcemy stymulować rozwój rynku e-commerce, przygotowaliśmy badanie, które ma wpłynąć na poprawę oferty, jaką kierują producenci do sklepów internetowych - mówi Wojciech Mocarski, Dyrektor Zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.
Badanie wykazało, że najważniejszym czynnikiem dla większości sklepów (84 proc. wskazań), aby posiadać dany produkt w swojej ofercie, jest ciągłość dostaw produktu. Ten wynik niestety potwierdza nasze doświadczenie w e-commerce - mówi Mocarski. - Spotykamy się z sytuacjami, w których duże sklepy rezygnują z dużych dostawców ze względu na problemy logistyczne. Jest to zdecydowana utracona potencjalna korzyść zarówno dla sklepu, jak i producenta - dodaje.
Sklepom zależy głównie na produktach masowych o dobrym wizerunku, które budują zaufanie oraz przyciągają klientów. Kolejne dwa czynniki dotyczą właśnie tej kategorii zarówno w kontekście konsumenta (80 proc.), jak i właściciela sklepu (produkty, które dobrze znam – 77 proc.).
Kolejne trzy pozycje zajmują czynniki związane z logistyką. Tym razem dotyczą one łatwego dostępu do zdjęć produktu (76 proc.), informacji o produktach (74 proc.) oraz łatwości wysyłki towaru (74 proc.). Dopiero w dalszej kolejności liczą się takie czynniki, jak wysoka marża jednostkowa czy długi okres przydatności do spożycia.
W badaniu zapytano także o to, które z czynników są kluczowe - pięć z nich otrzymało wskazania powyżej 20 proc.: ciągłość dostaw, wizerunek (wśród właścicieli sklepów oraz klientów), dostępne zdjęcia oraz informacje o produkcie.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*