Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

E-commerce: co jest najważniejsze dla e-sklepów?

19-07-2010, 11:30

Serwis OpisyProduktów.pl przeprowadził kolejne badanie rynku e-commerce sprawdzające, jakimi czynnikami kierują się sklepy internetowe przy podejmowaniu decyzji o wprowadzeniu danego produktu do swojej oferty. Jak pokazują wyniki, najważniejszym czynnikiem, aby posiadać produkt w asortymencie, dla większości sklepów jest ciągłość dostaw.

robot sprzątający

reklama


- Ponieważ chcemy stymulować rozwój rynku e-commerce, przygotowaliśmy badanie, które ma wpłynąć na poprawę oferty, jaką kierują producenci do sklepów internetowych - mówi Wojciech Mocarski, Dyrektor Zarządzający serwisem OpisyProduktow.pl.

>> Czytaj też: E-commerce, czyli ucz się na błędach innych (wideo)

Sonda
Jak często robisz zakupy przez internet?
  • Częściej niż raz w tygodniu
  • Raz w tygodniu
  • Raz na dwa tygodnie
  • Rzadziej niż raz na dwa tygodnie
wyniki  komentarze

Badanie wykazało, że najważniejszym czynnikiem dla większości sklepów (84 proc. wskazań), aby posiadać dany produkt w swojej ofercie, jest ciągłość dostaw produktu. Ten wynik niestety potwierdza nasze doświadczenie w e-commerce - mówi Mocarski. - Spotykamy się z sytuacjami, w których duże sklepy rezygnują z dużych dostawców ze względu na problemy logistyczne. Jest to zdecydowana utracona potencjalna korzyść zarówno dla sklepu, jak i producenta - dodaje.

Sklepom zależy głównie na produktach masowych o dobrym wizerunku, które budują zaufanie oraz przyciągają klientów. Kolejne dwa czynniki dotyczą właśnie tej kategorii zarówno w kontekście konsumenta (80 proc.), jak i właściciela sklepu (produkty, które dobrze znam – 77 proc.).

Wyniki badania - OpisyProduktow.pl
fot. - Wyniki badania - OpisyProduktow.pl
Kolejne trzy pozycje zajmują czynniki związane z logistyką. Tym razem dotyczą one łatwego dostępu do zdjęć produktu (76 proc.), informacji o produktach (74 proc.) oraz łatwości wysyłki towaru (74 proc.). Dopiero w dalszej kolejności liczą się takie czynniki, jak wysoka marża jednostkowa czy długi okres przydatności do spożycia.

>> Czytaj też: e-Commerce: poszukiwani specjaliści SEO i SEM

W badaniu zapytano także o to, które z czynników są kluczowe - pięć z nich otrzymało wskazania powyżej 20 proc.: ciągłość dostaw, wizerunek (wśród właścicieli sklepów oraz klientów), dostępne zdjęcia oraz informacje o produkcie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *