DoubleClick kupione, Google wzmocnione

12-03-2008, 20:51

Komisja Europejska (KE) stwierdziła, że przejęcie firmy DoubleClick przez amerykańskiego giganta na rynku wyszukiwarek nie zmniejszy konkurencji na europejskim rynku i zezwoliła na dokończenie transakcji.

Prowadzone od listopada 2007 roku postępowanie miało odpowiedzieć na pytanie, czy przejęcie firmy DoubleClick przez Google nie spowoduje znaczącego zmniejszenia konkurencji na wspólnym rynku Unii Europejskiej. Istniały bowiem obawy, że bardzo silna pozycja Google na rynku reklamy online zostanie jeszcze bardziej wzmocniona.

Komisja doszła jednak do wniosku, że obie firmy działają w dwóch różnych segmentach rynku reklamy internetowej. O ile Google zajmuje się dostarczaniem użytkownikom wyników wyszukiwania i prezentowaniem reklam na stronach z nimi, o tyle DoubleClick skupia się na zarządzaniu reklamami na stronach własnych firm, dostarczaniem raportów i innych narzędzi niezbędnych do efektywnego promowania się w internecie.

KE podkreśliła, że nie można uznać obu firm za bezpośrednich konkurentów, nie ma więc niebezpieczeństwa, że przejęcie DoubleClick przez Google doprowadzi do niekorzystnych zmian na europejskim rynku reklamy online.

Na rynku działać dalej będą inne firmy zajmujące się reklamą, których obecność powinna skutecznie - w opinii Komisji - zagwarantować efektywną konkurencję, a więc i najniższe ceny. W tym kontekście w komunikacie znalazły się Microsoft, Yahoo! oraz AOL.

Google zapłaci za przejęcie DoubleClick 3,1 miliardów dolarów.


Następny artykuł » zamknij

Strona dla pedofilów

Źródło: Komisja Europejska
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag Komisja Europejskatag Googletag DoubleClick
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy