Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dobry początek roku dla IBM?

17-04-2012, 06:56

Inwestorzy oczekują, że IBM po raz kolejny poinformuje o dobrym początku roku, a także podwyższy całoroczne prognozy. O wynikach lepszych, niż oczekiwał rynek, poinformowała niedawno również konkurencyjna firma Oracle.

Zwiększone zyski konkurentów IBM oznaczają przede wszystkim, że nie brakuje zainteresowanych oprogramowaniem dla firm. Amerykański koncern szybko rozwija się w ostatnich miesiącach, po tym jak jego zarząd postanowił skupić się na najbardziej oczekiwanych przez rynek produktach.

Czytaj także: IBM: Przychody o 7 proc. w górę

Zdaniem analityka Shaw Wu z Sterne Agee jest "duże prawdopodobieństwo", że IBM "nieznacznie podniesie" swoje dotychczasowe prognozy związane z wynikami za 2012 rok. Warto zauważyć, że oddział IBM odpowiedzialny za produkcję oprogramowania jest największym w amerykańskim koncernie, a do tego również najszybciej rosnącym.

IBM obecnie coraz bardziej skupia się również na rozwijaniu swoich usług oraz działalności konsultingowej. Koncern bardzo wcześnie, bo już w 2004 roku porzucił tworzenie własnych komputerów osobistych, co okazało się świetną strategią. Obecnie IBM rozwija różnego typu narzędzia wykorzystywane przez firmy, w tym m.in. do analizy danych, walki z przestępstwami czy zarządzania infrastrukturą.

W połowie marca dyrektor generalna IBM zapewniła w liście do akcjonariuszy, że kierowana przez nią firma jest na dobrej drodze, by spełnić długoterminowe prognozy. W tym samym czasie za jedną akcję amerykańskiego koncernu trzeba było zapłacić ponad 200 dolarów, a zatem rekordowo dużo. W ciągu ostatnich trzech lat łączny wzrost cen walorów IBM wyniósł ponad 140%.

Czytaj także: IBM dobrze radzi sobie pod okiem nowej szefowej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters