Dłużnicy TP SA trafią do BIG
Dane dłużników zalegających z płaceniem za usługi Telekomunikacji Polskiej (TP) będą trafiały do Biura Informacji Gospodarczej (BIG) - poinformowali dziś przedstawiciele telekomu. Pojawienie się na tej liście dłużników wpływa negatywnie na wiarygodność płatniczą i może uniemożliwić np. uzyskanie kredytu na zakup mieszkania, czy samochodu.
reklama
Do BIG trafią dane tych dłużników, którzy uporczywie odmawiają zapłaty za usługi i nie reagują na przypomnienia o upływie terminu płatności. Telekomunikacja może zgłaszać dłużników, których niespłacone należności wynoszą co najmniej 200 zł w przypadku osób fizycznych i co najmniej 500 zł w przypadku przedsiębiorców. Świadczenia zgłaszane do BIG muszą być wymagalne co najmniej 60 dni.
TP ma obowiązek aktualizować dane przesyłane do BIG przynajmniej raz na 2 tygodnie. Oznacza to, że po uregulowaniu długu dane dłużnika zostaną usunięte z rejestru.
Telekomunikacja przypomina, że zanim decyduje się na podjęcie bardziej radykalnych działań wobec dłużników, wielokrotnie przypomina o konieczności uregulowania należności - listownie, telefonicznie lub za pomocą SMSa głosowego.
W przypadku gdy klient nie podejmuje stosownych działań TP uruchamia stosowną procedurę ograniczenia świadczenia usług (blokując połączenia wychodzące) i przekazując sprawę do firmy windykacyjnej. W tym czasie klient nadal może dzwonić na numery alarmowe, można się również dodzwonić na jego numer telefonu, ale rozliczenia finansowe przejmuje już na siebie windykator. W przypadku dalszych oporów klienta z zapłatą TP rozwiązuje umowę z klientem i likwiduje jego linię telefoniczną.