Bardzo pozytywne informacje finansowe przekazała inwestorom firma Digital Avenue. Są one dowodem na to, że polski rynek internetowy ma przed sobą dobre perspektywy.
reklama
Przychody w pierwszym kwartale br. wyniosły 1,1 mln zł wobec 303 tys. osiągniętych rok wcześniej. Zysk netto w okresie styczęń - marzec wyniósł 211 tys. zł, co stanowiło 2/3 zysku z całego zeszłego roku. Poprawie uległ także wskaźnik EBITDA - 307 tys. zł, rok temu wynosił zero. Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue, chce, by jego firma rosła szybciej niż rynek.
Według raportu The Boston Consulting Group, o którym pisaliśmy już na łamach Dziennika Internautów, rynek internetowy w Polsce ma rosnąć w tempie przynajmniej 15 procent rocznie. Osiągnięcie takiej dynamiki w najbliższych okresach obrachunkowych nie powinno być trudne, w dłuższej perspektywie, ze względu na efekt coraz wyższej bazy, będzie trudna do utrzymania.
Spółka wskazała trzy tendencje stojące za tak dobrymi wynikami finansowymi. Po pierwsze nastąpiła poprawa rentowności i jakości działania portali internetowych wchodzących w skład portfolio Digital Avenue (w szczególności dotyczy to serwisu Fotosik.pl). Po drugie do poprawy przyczyniły się poczynione akwizycje - portale Stylm.fm oraz Styl.Media oferują komplementarną zawartość do już prowadzonej działalności. Ponieważ nabyte zostały w drugim kwartale 2010 roku ich wyniki nie były widoczne rok temu.
I wreszcie po trzecie firma zyskuje w wyniku ogólnej tendencji wzrostowej na rynku reklamy internetowej, która jest najszybciej rosnącym segmentem.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*