Pieniądze na rozwój pozyskała właśnie KoalaMetrics, krakowska spółka z branży analityki mobilnej, która zajmuje się optymalizacją usług telekomów. Inwestorem jest Hub:raum Kraków - Centrum Innowacyjności Deutsche Telekom (właściciel sieci T-Mobile).
reklama
Technologia KoalaMetrics analizuje dane dotyczące różnych aspektów działania operatorów telekomórkowych i platform m-commerce, zapewniając ich klientom i użytkownikom bardziej komfortowe korzystanie z urządzeń mobilnych - informują przedstawiciele firmy. Oznacza to m.in. lepsze dopasowanie reklam do preferencji danej osoby, dzięki czemu użytkownicy smartfonów i tabletów mają ich widzieć mniej i będą one mniej nachalne. Ma to pozwolić także na lepsze dopasowanie ofert i personalizowanie usług.
Inwestycja Deutsche Telekom oznacza dla KoalaMetrics dodatkowe zasoby finansowe oraz partnerstwo dużego operatora telekomunikacyjnego, który będzie wspierał projekt swoją infrastrukturą, technologią, know-how i możliwością dotarcia do ponad 180 milionów klientów.
- Wierzymy, że rozwiązanie dostarczone przez KoalaMetrics posiada odpowiednią technologię i dokładność, by zrewolucjonizować rynek spersonalizowanych usług. To element dostarczający niezwykłą wartość dla Telekomów - uważa Jakub Probola, Dyrektor Zarządzający hub:raum Kraków.
Nazwiska twórców KoalaMetrics nie są obce krakowskiej społeczności technologicznej. Kamil Burczyk, Mateusz Pluta i Kamil Stanuch od 2012 roku prowadzą firmę Sigmapoint Mobile Development specjalizującą się w realizacji aplikacji mobilnych. Zespół odpowiadał również za stworzenie i rozwój aplikacji Nearbox.
- Po Nearboksie powróciliśmy do tworzenia rozwiązań dla klientów i w czasie pracy z jedną z brytyjskich sieci reklamy RTB wpadliśmy na pomysł KoalaMetrics – wspomina Kamil Stanuch. – Dzięki udziałowi w finale Telekom Innovation Contest 2014 zdobyliśmy uwagę T-Mobile i hub:raum (akceleratora i inkubatora Deutsche Telekom), którzy zainteresowali się naszym rozwiązaniem i ostatecznie postanowili zainwestować.
Skuteczność rozwiązania potwierdziły również testy przeprowadzone wspólnie z T-Mobile, w których poprawność osiągnęła 93,7%. Oznacza to, że w 94 na 100 przypadków udało nam się poprawnie przewidzieć, czy dany użytkownik jest np. kierowcą lub czy interesuje się sportem – dodaje Stanuch.
Warto dodać, że to już kolejna inwestycja hub:raum Kraków w polskie rozwiązanie technologiczne. Do tej pory wsparli oni m.in. Tail, firmę pracującą nad elektronicznymi sensorami dla psów reagującymi na zmiany w organizmie zwierzaka i pozwalającymi lepiej opiekować się czworonogiem. Również zespół vorm.lab czyli twórcy popularnych sensorów Clime wzięli udział w organizowanym przez hub:raum Kraków programie akceleracyjnym WARP. Zainteresowane startupy mogą aplikować do programów hub:raum tutaj wybierając „Krakow”.
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero - holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|