Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firma uważa, że jest w lepszej pozycji niż Apple, jeśli chodzi o ofertę dla firm. Nowy tablet Della ma być przeznaczony właśnie dla tego typu klientów.

Firma Dell pod koniec lutego ogłosiła zasadniczą zmianę strategii, która zakłada przeniesienie środka ciężkości z rynku konsumenckiego na rynek klientów biznesowych. Nie oznacza to oczywiście, że zwykli nabywcy produktów Della zostaną porzuceni, jednak nie powinni oni oczekiwać tak szerokiej oferty, jak klienci firmowi. W tym segmencie amerykańska firma upatruje bowiem swojej szansy na przyszłość.

Czytaj więcej: Dell gorszy od prognoz 

To jednak nie jedyna zmiana w podejściu firmy. Chce ona także ponownie wejść na rynek tabletów. Poprzednia próba z urządzeniem Streak, pracującym na Androidzie, nie powiodła się. Nowy produkt ma pracować na systemie Windows 8. Steve Felice, jeden z dyrektor Della, wyraził zadowolenie z tego, jak system Microsoftu wygląda i z jego dotykowych funkcji.

Produkt miałby się pojawić w drugiej połowie roku. Założenia ponownego wejścia na ten rynek są już gotowe, podobnie jak kluczowe daty. Na razie jednak wszystko owiane jest tajemnicą. Należy jednak zaznaczyć, że nowy tablet nie jest adresowany w pierwszym rzędzie do klientów indywidualnych. Grupą docelową są bowiem firmy - podaje agencja Reuters.

Dlaczego? Szefowie Della są zdania, że coraz większe znaczenie ma niezadowolenie pracowników wielu firm z faktu, że w biurach pracować muszą na tradycyjnych maszynach, podczas gdy w domach korzystają często z produktów Apple'a, które mają ciekawszy wygląd, nierzadko są łatwiejsze w obsłudze, a do tego firma oferuje tablety, bardzo szybko zdobywające serca konsumentów na całym świecie.

Wyjściem z tej sytuacji ma być zaproponowanie przedsiębiorstwom produktów, które sprawią, że pracownicy będą czuli większą satysfakcję z pracy. Nie bez znaczenia jest także fakt, że Dell już teraz nastawiony jest w dużej mierze na produkty dla firm, zna specyfikę tej grupy klientów, a także jej wymagania. To poważna przewaga nad Apple'em, który skupia się przede wszystkim na klientach indywidualnych.

Dell widzi także swoją szansę w tym, że potrafi lepiej odpowiedzieć na potrzeby firm w zakresie bezpieczeństwa, interoperacyjności, systemów czy też zarządzania urządzeniami. Możliwe, że miejsce tradycyjnych komputerów w ofercie Della zastąpią ultrabooki. Już teraz urządzenie XPS 13 sprzedaje się bardzo dobrze, dając nadzieję na ograniczenie zależności od tradycyjnych komputerów.

Czytaj także: Ultrabooki mają stanieć na początku 2012 roku 


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Reuters