Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Firmy szukają coraz to nowych sposobów na przyciągnięcie i utrzymanie przy sobie klienta. Okazuje się jednak, że w przypadku większości marek najlepiej sprawdzą się stare, mające ponad 25 lat, metody – SMS-y marketingowe. Jak konstruować komunikaty w zależności od branży? I jakie firmy najbardziej skorzystają z reklamy mobilnej? Sprawdźmy.

Czy reklama SMS jest przydatna w każdej firmie?

SMS marketing dla kogo?

Nie ma chyba branży, która nie mogłaby efektywnie prowadzić swojej kampanii marketingu SMS. Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy, oferujesz usługi księgowe, czy jesteś mechanikiem samochodowym, to te krótkie wiadomości mogą zdziałać cuda.

Kluczowe w tej formie promocji jest odpowiednie przygotowanie i poznanie swoich klientów.

Kampanie SMS sprawdzą się dla:

  • gabinetów kosmetycznych (przypomnienia o wizytach, oferty specjalne);
  • sklepów internetowych i stacjonarnych (zniżki, kody rabatowe i informacje o zamówieniach);
  • biur księgowych (przypomnienia o rozliczeniach czy zapłacie podatku);
  • biur podróży (potwierdzenie rezerwacji, oferty specjalne);
  • firm usługowych (zniżki, programy lojalnościowe, ankiety, konkursy);
  • branży nieruchomości (przypomnienia o spotkaniu z agentem).

A to tylko wybrane branże. Tak naprawdę możliwości marketingu SMS są nieograniczone. Ważne, aby wysyłać konkretne, wartościowe komunikaty i w legalny sposób zebrać bazę odbiorców.

„Z badania BIG Info Monitor wynika, że ponad 50% Polaków kupuje głównie na promocjach. Oferując swoim klientom kody rabatowe w SMS-ach marketingowych, zwiększasz szanse na dokończenie sprzedaży”

Jeśli chcesz na bieżąco uczestniczyć w życiu swoich klientów i dawać im jeszcze więcej powodów do zakupu, to SMS marketing będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. 

Jak rozpocząć swoją pierwszą kampanię SMS?

Zacznij od zebrania swojej własnej bazy klientów. Możesz to zrobić poprzez formularz na stronie, odpowiedni zapis po finalizacji zakupu w sklepie internetowym, a nawet przy zawieraniu umowy. Ważne, aby Twoi odbiorcy wyrazili pełną zgodę na otrzymywanie od Ciebie wiadomości. W przeciwnym razie Twoja kampania SMS, niezależnie od tego jak dobra, nie przyniesie satysfakcjonujących rezultatów.

Następnie ustal ton komunikacji marki w SMS-ach oraz zaplanuj kampanie z wyprzedzeniem. Będziesz  potrzebował oprogramowania, które pomoże Ci zautomatyzować i przyspieszyć cały proces. Wybieraj sprawdzone usługi, najlepiej takie z autorskim oprogramowaniem, które umożliwia łączenie wysyłki SMS z zewnętrznymi aplikacjami i serwisami. Taką ofertę zapewnia SMS Center. Na stronie internetowej – smscenter.pl – znajdziesz szczegóły oferowanych przez nich usług.

Przyda Ci się również odrobina wiedzy na temat konstruowania wiadomości:

  1. Pisz krótko i treściwie, unikaj kolorowych przymiotników i skracaj linki.
  2. W wiadomościach skupiaj się na jednym wątku.
  3. Umieść przejrzyste call to action.
  4. Oferuj klientom korzyści w SMS-ach.
  5. Personalizuj wiadomości (wg imion czy potrzeb klientów).

Następnie badaj efektywność kampanii poprzez testy A/B oraz zmiany w ruchu na stronie. Możesz również analizować skuteczność swoich działań dzięki liczbie wykorzystanych kodów rabatowych. Na podstawie tych informacji wprowadzaj zmiany i ulepszaj swoje reklamy.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca

              *              



Ostatnie artykuły:



fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag SMS marketingtag reklama SMStag nowptag nolstag kampania SMS