94 proc. polskich internautów deklaruje chęć pomagania innym użytkownikom sieci – wynika z badań przeprowadzonych przez SMG KRC na zlecenie podajdalej.pl. Pomoc w internecie jest bardziej zindywidualizowana, a wiedza i fachowość cieszą się większą popularnością niż tradycyjne formy pomocy, takie jak wsparcie materialne.
reklama
Podstawowy wniosek płynący z badania mówi o skłonności Polaków do niesienia pomocy innym. Prawie 80 proc. badanych wierzy, że Polacy są skłonni pomagać innym za pośrednictwem internetu. Podobne wyniki wykazały badania postaw Polaków w rzeczywistości. Jednak intensywność i jakość tej pomocy jest różna.
Okazuje się, że to, jak pomagamy, w dużym stopniu zależy od płci. Kobiety częściej udzielają pomocy w sieci od mężczyzn, szczególnie w tych kategoriach, które są najbardziej kojarzone z doraźną pomocą. Zwracają zatem szczególną uwagę na osoby szukające porady życiowej (3/4 kobiet i tylko połowa mężczyzn), częściej też są skłonne udzielić pomocy finansowej. Mężczyźni wolą się wymienić towarami, niż oddać je za darmo, chętniej również udzielają porad fachowych.
Tylko 6 proc. badanych nie zamierza udzielać pomocy przez internet w żadnej formie. Są to osoby, które najczęściej oceniają swoją sytuację materialną jako złą, mieszkają na wsi i spędzają w internecie nie więcej niż 2 godziny tygodniowo. Jednak zdecydowana większość wyraża chęć pomagania innym – w tej szerokiej grupie znajdują się reprezentanci wszystkich grup społecznych. W udzielanie internetowych przysług chętniej angażują się ci użytkownicy, którzy spędzają regularnie dużo czasu w sieci.
Największą zaletą pomocy przez internet jest szybki dostęp do źródeł informacji. Poza tym ważnym aspektem jest stosunkowo łatwy dostęp do ekspertów i ich wiedzy. Kolejnym wymieniamy przez uczestników badania atutem jest anonimowość, którą cenią sobie najbardziej kobiety i osoby młodsze. Natomiast za największą wadę internauci uznają brak wiarygodności zarówno osób pomagających, jak i tych przyjmujących pomoc przez sieć. Oprócz tego za mankament pomocy w sieci badani uznali długi i nieprzewidywalny czas oczekiwania na odpowiedź.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|